2016 week 03

Maandag 18 januari

Vandaag is het een regenachtige dag in Methoni. Heel de dag een donkere lucht, maar niet altijd regen.

Dinsdag 19 januari

Vandaag is het droog dus worden de waslijnen weer volop benut. Als de was bijna droog is gaat het weer een beetje regenen.

Woensdag 20 januari

In het dorp is in de zomer een soort droge rivier die aan de boulevard in de baai uitmond. Door de regenval van afgelopen periode staat er nu best veel water in. Het water is bruin verkleurd door de modder van de bergen en verkleurt het water in de baai uiteraard ook.

Donderdag 21 januari

Een paar keer per dag gaat Janny wandelen langs de boulevard. Daar spreekt ze een Nederlands echtpaar aan. Het zijn Jannie en Andre uit de provincie Groningen. Later in de middag komen ze gezellig om de koffie op de camping. Bij het laatste ronde langs de boulevard verstapt Janny zich zodat de terugweg een pijnlijke geschiedenis wordt. De halve avond wordt liggend in bed doorgebracht.

Vrijdag 22 januari

Pijnstillers doen hun best om de ergste pijn te verdrijven. Kleine stukjes lopen in kleine pasjes lukt nog wel. In de ochtend en middag schijnt volop de zon. Tegen de avond verschijnen de donkere wolken maar het blijft droog.

Zaterdag 23 januari

Gisteravond in alle wijsheid besloten om morgen naar huis te gaan. Een ziekenhuisbezoek komt naar het gevoel van Janny steeds dichterbij. Dan is het toch wel bijzonder prettig als je gewoon in het Nederlands kan communiceren. Vandaar het voorgenomen besluit. Morgenochtend breken we op en gaan dan direct naar Patras. We verwachten een ruime week onderweg te zijn. Het is een tegenvaller, maar op deze onzekere manier doorgaan is geen optie.