huisopwielen.reismee.nl

2016 week 02

Maandag 11 januari

Vanmiddag gaan we weer op pad naar Pylos. In de morgen doen we in Methoni nog een rondje door het dorp en drinken in het zonnetje koffie op een terrasje. Het is in Griekenland, voor zover we weten, de gewoonte om bij de koffie altijd en ongevraagd een groot glas met water te leveren. In Pylos parkeren we op de gebruikelijke plek en Janny gaat tegen half acht naar de fysiotherapeut. Het zal voorlopig de laatste keer zijn. Er is wel een verlichting waar te nemen maar het is bij lange na niet over.

Dinsdag 12 januari

In de morgen komen de vissersbootjes aan in Pylos. We kopen een paar mooie visjes. Die gaan vanavond, op de camping, in de pan. Langs de kade staat een reclamebord voor LPG maar de plaatsnaam is door ons niet te lezen. Een welwillende passant legt uit dat het op ongeveer zes kilometer ten noorden van Pylos moet zijn. Na enig zoekwerk en twintig kilometer heen en weer vinden we de pomp waar we gas kunnen tanken. Op de weg terug bezoeken we het plaatsje Yialova, waar we aan een boulevard in aanbouw koffie drinken. De restaurantjes zien er allemaal prima uit. We kunnen ons indenken dat het in de zomer best druk zal zijn. Vanaf de boulevard loop je zo op het mooie strand. Tegen de avond zijn we weer terug op de camping in Methoni.

Woensdag 13 januari

Als we opstaan, schijnt de zon en er staat een leuk briesje. Zo nu en dan doet het een heel klein minibuitje. We zien dezelfde surfers als vorige week weer verschijnen.

Donderdag 14 januari

Vandaag lijkt het een hele zonnige dag te worden. Als we tenminste de voorspelling kunnen geloven. In ieder geval in het tegen de twintig graden en tot drie uur in de middag zonnig.

Vrijdag 15 januari

Vandaag weer een droge dag, op een enkele spetter na. Morgen zal het gaan waaien en regenen, zeggen de weervoorspellers.

Zaterdag 16 januari

Er staat vandaag een flinke wind, dus de surfers gaan vandaag weer te water. Dit is, samen met de bomen, het enige waar flinke beweging in zit. Wij gaan lopend naar het dorp, om de koeken, en drinken thuis koffie. Bij de kroegjes, aan het plein, is het stil.

Zondag 17 januari

Vandaag hier en daar een klap onweer en een paar hagelsteentjes. De meeste regen valt bij de buren. Tussen de buien door een wandeling langs het water. Heel de avond en nacht horen we de regen en een enkele onweersklap.