huisopwielen.reismee.nl

2016 week 01

Maandag 4 januari

Vandaag gaan we weer naar Pylos. Het is maar twaalf kilometer. Janny zal daar weer naar de fysiotherapeut gaan. Omdat ze de komende drie dagen een behandeling krijgt, blijven we tot donderdagmorgen in Pylos staan. De eerste twee behandelingen staan op twaalf uur gepland maar op woensdag kan ze pas om half acht terecht. Jan gaat zijn geluk bij de kerk proberen maar de kerk is en blijft gesloten. Tegen de avond gaat het tot de volgende morgen regenen.

Dinsdag 5 januari

Eén van de Duitse campers, die op de camping in Methoni staan, komt in de loop van de ochtend naast ons staan. De vrouw zal samen met Janny naar de fysio gaan. Gisteren is de afspraak met hem gemaakt. Vanmorgen was het al eenentwintig graden in de camper. Uiteraard zonder de kachel op te stoken. Tegen de avond komt er nog een graadje bij.

Woensdag 6 januari

Vandaag is het drie koningen. Dit betekend voor de Grieken een vrije dag. Gisteren is een gedeelte van het plein door de politie afgezet. Vanmorgen vroeg kwamen er straatvegers een gedeelte van het plein schoon vegen. Het gedeelte wat aan het water grenst, is dus schoner. Om elf uur komt de priester van de kerk een kruis in het water gooien. Dit wordt dan opgedoken door een aantal zwemmers. Degene die het kruis bemachtigd is de winnaar. Andere gevolgen weten we niet. Heel het gebeuren wordt omlijst door hoogwaardigheidbekleders en de fanfare. Na de plechtigheid verlaat iedereen met spoed het plein om zijn toevlucht op de terrassen te zoeken. Die zijn dus bommetje vol. Gelukkig is het vandaag een droge dag. Regen valt er pas na middernacht.

Donderdag 7 januari

Na de boodschappen gaan we weg uit Pylos. We kijken eerst nog in Foinikountas aan het haventje. We worden weer terug de camper in gedreven door de regen. Op de camping in Methoni is een tak van een boom door de wind afgerukt. Voor ons heeft het geen gevolgen. Door de wind heeft het water langs de weg naar de camping schuimkopjes. Het is dus heel aantrekkelijk voor een aantal surfers.

Vrijdag 8 januari

Vannacht nog een buitje, maar voor de rest van de dag blijft het droog. Zo nu en dan zien we een zonnetje. Ideaal weer voor de wasmachine. De wind is gaan liggen dus de surfers zijn weer vertrokken.

Zaterdag 9 januari

Een shovel is bezig om de opgeworpen stenen weg te schuiven. Door het water zijn ze de weg langs het water opgewaaid.

Zondag 10 januari

Als we wakker worden gaat het een beetje regenen. Tussen de buien door wandelen naar het dorp. We horen van de fysiotherapeut, die in Pylos werkt en hier in Methoni woont, dat er in de middag een lokale voetbalmatch is. We gaan er niet naar toe. Op de weerapp (1weather) zal het tegen acht uur droog worden voor de komende twee dagen. We wachten het af. We eten vanavond buiten de deur lekkere lamskoteletjes. Morgen gaan we weer voor twee dagen naar Pylos.

Annette

Vanuit Verdun aan de Maas Hier eenzame bedoening Tot op heden slechts 4 campers gezien Lijkt me toch leuk voor een volgende keer naar Griekenland te gaan Nog een leuke tijd en veilige km Annette & Benza

Ron en Matty

Hoi Jan en Janny vanuit kloetinge nog de beste wense voor 2016 met veel mooie reisdagen .maar wat is er met Janny aan de hand, rug,knie,heup? Het mooie weer laat jullie nu al weer een poosje in de steek jammer maar anders wordt het daar zo droog en dor is ook niet goed. Hier nu regen maarverder is het hier nog steeds redelijk goed weer. Vanmorgen nog gefietst. Wij vertrekken rond hlf Februari eerst de wc in orde maken. Ja er komt een hypermoderne zonder rand. Daarna nog een paar dingen regelen daarna op pad