huisopwielen.reismee.nl

2015 week 53

Maandag 28 december 2015

In Methoni doen we in de ochtend boodschappen. Hier is nog een slager die zelf slacht, en ambachtelijke spullen maakt. Janny gaat daarna een wandeling langs de boulevard maken. Ze wordt aangesproken door een inwoonster die perfect Engels spreekt. Ze heeft gezien dat Janny niet makkelijk loopt en gaat voor haar naar een Fysiotherapeut in Pylos bellen. Ze komt later vertellen dat de therapeut naar de camping komt. Op de afgesproken tijd komt inderdaad de therapeut kijken en praten en we maken een afspraak. Omdat we niet in het donker willen rijden gaan we op tijd naar Pylos. We worden later netjes opgehaald door de therapeut. De behandeling bestaat uit een stimulatietherapie. De komende drie dagen kan Janny hier terecht. We besluiten om tot donderdagmorgen in Pylos te blijven omdat de behandeling in de avonduren wordt gegeven. Na de behandeling doen we ons tegoed aan een maaltijd buiten de deur.

Dinsdag 29 december 2015

De eerste behandeling lijkt niet veel te helpen. Wellicht toch een beetje ongeduldig. Ook nog slecht geslapen. Langs de kade meren de vissersbootjes aan die vis verkopen. Lekker vers, maar je moet ze wel zelf schoonmaken, wat geen probleem is. Jan heeft al een paar keer problemen met zijn mobiel gehad. Hij stopt er dan spontaan mee, zonder dat de batterij leeg is. In Pylos zijn twee communicatie winkels. Bij de algemene koopt Jan zijn mobieltje met duosim en bij de tweede wordt zijn huidige SIM aangepast naar micro. Na de leerperiode, hopelijk niet al te lang, zal hij ook de mail en zo kunnen lezen. Op de oude mobiel was het scherm daar veel te klein voor. In de avonduren krijgt Janny haar tweede behandeling.

Woensdag 30 december 2015

Gelukkig wat beter geslapen dan gisteren. Helaas werkt het weer niet mee. Donkere wolken en zo nu en dan flinke spetters. De spieren worden warm gehouden uit een potje. Tussen de buien door gaan we om de koffie om daar te internetten. De foto die Jan met zijn mobiel van de wolken met een uitgezakte tornado maakt staat een beetje scheef. Het fototoestel heeft daar een hulpmiddel voor wat bij het mobieltje ontbreekt. Onder de paraplu wordt de therapeut bezocht.

Donderdag 31 december 2015

Langs de kade in Pylos kunnen we geen verse vis meer kopen. Als tweede optie wordt de visboer bezocht. Hier wordt de gekochte vis ook netjes schoon gemaakt. We eten dus vanavond op de camping in Methoni een lekker visje. Dit jaar eten we geen oliebollen of appelflappen. Wel Griekse koekjes die wellicht net zo vet en zoet zijn en een aanslag op je glazuur betekenen, maar wel lekker. Om middernacht horen we een paar klappen van vuurwerk in de verte. We houden de Nederlandse tijd aan om te proosten op het nieuwe jaar.

Vrijdag 1 januari 2016

Vanaf deze plek wensen we alle volgers van de reismee het allerbeste toe in het aankomende jaar. Dat uw wensen uitkomen en de dromen geen bedrog zijn.

Laat in de middag gaat het een beetje regenen. Het is een fris begin van het jaar. Het internet van de camping heeft last van het nieuwe jaar. Het is regelmatig uit de lucht waardoor we de muziek van Skay radio missen. Zelf zingen is helaas geen optie.

Zaterdag 2 januari 2016

Het heeft tot vanmorgen geregend. Om drie uur in de middag komt de hele camping bij ons om de koffie. De koek, die we meegebracht hebben uit Pylos, valt goed in de smaak van de Duitse buren. Uiteraard smullen wij ook. We moeten oppassen dat de honing niet van je bordje lekt. Voor je het weet heb je mieren of ander ongedierte aan boord.

Zondag 3 januari 2016

Vandaag staat er een windje aan de kust en er wordt onweer verwacht. In de loop van de middag horen we in de verte een paar rake klappen. De stroom valt een paar keer kort weg. De weersvoorspelling laat de komende twee dagen behoorlijk wat nattigheid zien. Tijdens de wandeling naar het dorp zien we de mevrouw die Janny naar de fysiotherapeut in Pylos heeft verwezen. In de wind gaan we in de avond naar het dorp om bij die mevrouw een lekkere pizza met toebehoren te eten. Tijdens het eten wordt Janny gebeld door de fysiotherapeut uit Pylos om morgenmiddag naar hem te komen.

Peter en Eldina Steenbakker

Janny en Jan,
Vanuit een regenachtig Terneuzen onze beste wensen en een goede gezondheid!
Veel reisplezier