huisopwielen.reismee.nl

2015 week 52

Maandag 21 december

Vandaag worden we uitgenodigd om de langste nacht gezamenlijk te vieren. Heel de camping zal aanwezig zijn. Gezellig met acht man rondom een kampvuur. De Duitse buren hebben gezorgd voor Glühwein. De rest zorgt voor de hapjes en nog wat schnaps. Als het te fris wordt gaat de tv en de kachel in het huisopwielen in de hoogste stand.

Dinsdag 22 december

Opgestaan zonder hoofdpijn of andere, aan drank gerelateerde, ongemakken. Ook vandaag naar het dorp gewandeld voor brood en vlees. Omdat ook hier de kerstdagen betekend vrije dagen, wordt bij de bakker en slager de bestelling opgegeven. Die gaan we donderdag ophalen. In de namiddag wordt op de fiets nog het naburige Foinikountas bezocht. Dit dorp heeft wel een leuker haventje dan Methoni. Na de middag is het ook hier heel rustig maar rond het dorp zijn wel drie campings open. Op één van de campings zien we een camper staan die we eerder al gesignaleerd hadden op het plein in Methoni.

Woensdag 23 december

Vandaag wordt de poort enkel open gedaan om de drinkwatervoorraad aan te vullen. Misschien is het water uit de kraan drinkbaar, maar we vinden het veiliger om water uit een fles te drinken. Bij nadere kennismaking met onze Zweedse buren leert dat we in 2011 dicht in de buurt van hun woonplaats hebben gestaan.

Donderdag 24 december

De bestelde boodschappen staan netjes uitgestald in de winkel en kunnen zo meegenomen worden. In het dorp worden we door de winkeliers al herkend. Na de middag lopen we nog even naar het plein in het dorp en zien daar twee Bulgaarse campers geparkeerd staan.

Vrijdag 25 december

De twee Bulgaarse campers hebben uitbreiding met één collega gekregen. We bekijken de kersttoespraken van de Paus en de koning en vullen de rest van de dag met lezen en ander amusement. De verwachtte zon laat vanmiddag een beetje verstek gaan. De luiken worden vandaag vroeg gesloten.

Zaterdag 26 december

Vandaag krijgen we bezoek van de campingbaas. Hij heeft voor alle bezoekers en kerstpakket bij zich. In de doos zitten lekkere koekjes en olijfolie. Een deel van de koekjes worden na de middag opgegeten. De rest doen we morgen. We vinden het heel attent van hem om aan ons te denken.

Zondag 27 december

Vanmorgen nemen we afscheid van Stefan en Kirsten. Dit zijn Zweedse camperaars die hier twee maanden hebben gestaan. Ze gaan naar Olympia en Athene en dan naar Sicilië, om de rest van de winter door te brengen.

Het lijkt ons dat de bewoners hier een ontspannen leven lijden. Misschien mopperen ze net zo veel als in Nederland maar wij verstaan er geen bal van, dus valt het veel minder op. Als we wandelen langs het water worden we vaak begroet door de oudere bewoners. De meeste jongeren hebben het te druk met de telefoon.

Henk en lies

Hallo Jan en Janny, Leuk om de reisverhalen weer te kunnen lezen.
Geniet van al het moois en we wensen jullie heel veel gezondheid en reisgeluk in 2016.
Zijn je weer in Heinkenszand komen we even aanwippen om bij te praten.
Lieve groetjes vanuit Goes

Jan en Jannie6

Jannie en Jan we wensen jullie een hele prettige jaarwisseling en veel gezondheid in 2016.Lieve Groetjes van Arie en Jannie Poleij O