huisopwielen.reismee.nl

2015 week 49

Maandag 30 november

Als we de parkeerplaats tegen tienen verlaten zijn de meeste vrachtwagen al vertrokken. We verlaten de tolweg en moeten dertig euro betalen voor vierhonderd kilometer. We zoeken en vinden de kassa van de boot naar Patras waar we tickets kopen. We hadden verwacht om twee uur in de middag te vertrekken, maar het wordt zes uur. We staan als eerste in de rij dus gaan we Ancona bezoeken. De kilometerteller staat veertienhonderd en veertig kilometer verder dan dat we zijn vertrokken. In Ancona nemen we de lift om naar de Dom te gaan maar deze is gesloten. Vanaf deze plek wel een mooi overzicht over de haven. Lopend zakken we af naar de stad en wordt de kerk van San Francisco bezocht. Helaas geen echte kaarsen maar neppers. Wel een vreemde afbeelding van christus die op zijn kop aan het kruis is genageld. We doen ons naast de parking van de boot tegoed aan heerlijke koffie met wat lekkers. Zoals gebruikelijk worden we als een van de laatste aan boord geroepen. Er is echter plek zat. De stroom wordt aangesloten en de zoektocht naar de receptie en de kamer kan beginnen. De duidelijke bordjes zijn goed verstopt. Bij de afvaart nog een paar foto’s van de haven in het donker gemaakt. De restaurants zijn open, dus daar een lichte maaltijd genoten. Licht dobberend gaan we slapen.

Dinsdag 1 december

Aan de rechter zijde schuift Italië voorbij en aan de linkerkant zien we de kust van Griekenland voorbij schuiven. De eerste tussenstop is Igoumenitsa. Het is nog vroeg dus blijven we lekker in bed liggen. Na het ontbijt maken we kilometers op het dek. Intussen moeten we onze klok een uur vroeger zetten. Tegen vieren mogen we van boord. We rijden een kilometer of twintig naar het zuiden en parkeren naast een gesloten camping in Kaminia.

Woensdag 2 december

Om half elf wordt de motor gestart om verder naar het zuiden af te zakken. We vinden een prima plek aan het strand nabij Dytiki Achais. Het strand heet Kalogria Noord. Gisteren konden we TV kijken maar vanavond lukt het helaas niet. Morgenochtend, als het licht is zal er naar gekeken worden, dus vanavond vroeg naar bed.

Donderdag 3 december

De LMB van de schotel wordt naar nul graden gedraaid en het beeld is weer prima. Aan de uitgezonden programma’s valt nikt te veranderen. We verhuizen naar Kalogria Midden en drinken daar koffie in de strandtent. Dat hadden we achteraf beter niet kunnen doen. Twee oploskoffie voor de prijs van zes euro. We verhuizen naar Kalogria Zuid en zitten daar lekker in het zonnetje en zetten we zelf onze koffie. Slapen doen we op Kalogria Noord.

Vrijdag 4 december

Vandaag bezoeken we Varda waar we een dongel willen kopen om te internetten. Helaas worden die hier niet meer verkocht. Ook bezoeken we de havenplaats Kyllini. Hier vertrekken veerboten naar de omliggende eilanden. Bij het verlaten zien we een internet café en trappen dus op de rem. We kijken naar de mail en doen hier het verslag van de eerste week op de reismee. De cafébaas verwacht dat we wel een dongel in Amaliáda kunnen kopen. We kijken nog in Kastro maar vinden het niks. We rijden dus verder naar Savália waar we naast het strand kunnen slapen.

Zaterdag 5 december

Het is mooi weer dus blijven op dezelfde plek staan

Zondag 6 december

Evenals gisteren blijft het weer zich prima houden. We gaan dus, net als gisteren op het strand vermaken. We gaan morgen naar Amaliáda om te kijken of we een eigen verbinding met het internet kunnen kopen.

Adrie Sonke

Als je naar het oosten rijdt dan moet je je klok een uur later zetten. Je dag wordt dan korter. Lees maar na in 'Reis om de wereld in 80 dgn' van je weet wel. Op de terugreis, aannemende dat je dan terug gaat, krijg je dat uur weer terug. Dan maak je lange dagen. Vol houden dus.
Groetjes.

Dick en Nan Spijkerman

Hallo Janny en Jan
Leuk om weer iets van jullie te horen ,gaan jullie nog verder als Griekenland.
Wij zijn febr en maart in Marokko geweest prachtig ,dat is zo goed bevallen dat we 4 Januari voor 3 maanden weer gaan .
Ik heb voor jullie een tip voor het internet ,we hebben een Huawai mifi kastje en daar doe je een telefoon / internet kaartje in van het land waar je bent en je kunt met meerdere toestellen internetten in je eigen camper .
In Marokko hebben we voor 30€ 3 maanden WiFi .
Ik heb nog een vraag ,ik zag een foto van jullie camper aan het strand met het zonnescherm voor de voorruit naar beneden zat die al in de camper of hebben jullie die er in gezet en wat is het merk wij zoeken die ook maar dat lukt nog niet .
Wij wensen jullie een hele goede en fijne reis en mooie feestdagen en een gezond 2016 toe.
Groeten van Dick en Nan Spijkerman

josephina en ED

Ik volg jullie reisverslag en schrijf alles op omdat wij ook de reis naar Griekenland willen maken dus wij zijn benieuwd naar jullie verhalen.
Groetjes en veel veilige kilkilometers.xxx toi toi toi

Henny en Wil

Hallo Jan en Jannie , wij zullen weer met veel plezier jullie reisverslagen volgen .Heerlijk genieten samen daar in Griekenland , en kekker eten ,vooral in de bergen .alles vers en zelf gekweekt, of gestookt.
Groeten en blijf gezond