huisopwielen.reismee.nl

2014 week 43

Woensdag 22 oktober 2014

Gisteren was de internetverbinding van de camping in Aranjuez snel maar vandaag kunnen we er geen gebruik van maken. We gaan met het touristentreinje naar de stad en maken er een tour mee. In de trein zitten ook de laagste klassen van de lagere school. Ze gillen naar iedereen zodat de Engelse uitleg meestal niet is te verstaan. We bezoeken het koninklijk paleis met tuinen en het museum met Koninklijke boten. Jan wordt verschillende keren op de vingers getikt dat er niet gefotografeerd mag worden. Helaas is het geheugen niet meer zo stabiel als dertig jaar terug.

Donderdag 23 oktober 2014

Op de camping staan grote wasautomaten en Janny kan de verleiding niet weerstaan om het beddengoed en ander klein spul te wassen. Jan gaat naar het dorp om een kurkentrekker en een snijplank te kopen. In het dorp wordt de enige werkende fontein gespot. Het HOW wordt uitgekamd op zoek naar haarverf. Helaas, deze keer niet gevonden. Janny zal naar de plaatselijke schilder (kapper) moeten of ze zal met de natuurlijke kleur moeten leren leven.

Vrijdag 24 oktober 2014

We verlaten vandaag met pas gewassen haren (waar dan ook) tegen de middag de camping in Aranjuez. Het kompas staat in westelijke richting, dus we rijden bijna de hele weg tegen de zon in. Onder Toledo pakken we weer de binnenwegen. De CM403 is een prachtige route dwars door een natuurgebied en langs de Montes de Toledo. We komen ook op een slechte weg, de CM4171, waar we niet harden rijden dan 30 kilometer per uur. Niet omdat er zoveel bochten in zitten maar het wegdek lijkt op kasseien. We stoppen in Buenasbodas om morgen het laatste stukje van deze weg af te leggen.

Zaterdag 25 oktober 2014

Ook vandaag is het een stralende dag. Het laatste stukje van de CM4171 viel wel mee. We gaan over op de CM411 en de EX102 op weg naar Guadalupe. Onderweg vinden we een prima stek om van de koffie en de zon te genieten. Onderweg worden we door een oplettende automobilist gewezen op onze zachte linkse achterbanden. Bij aankomst in Guadalupe worden ze gecontroleerd en opgepompt. We parkeren voor de nacht bij het oude spoorwegstation dat omgetoverd is tot sportveld. Door een vriendelijke buurvrouw, die hier haar buitenverblijf heeft, worden we gewezen op heerlijk drinkwater. Ze wordt elke dag, samen met haar man, door één van de kinderen gebracht en gehaald. Samen hebben ze groente en olijven en verzorgen ze schapen, varkens en poezen. Zo te zien blijven ze er redelijk gezond bij.

Annette

Vanuit een mistig koud en snotterig Rotterdam een hele groet Annette