huisopwielen.reismee.nl

2014 week 40 en 41

Zaterdag 27 september 2014

Vandaag is de Westerschelde tunnel tolvrij dus een ideale datum om te vertrekken. Na de middagkoffie bij Lydia en Jaap gaan we op pad. We weten een camperplek bij Sas van Gent waar we nog nooit hebben gestaan. Na drie kwartier staan we weer met de neus naar de bootjes geparkeerd. Als het weer goed blijft zullen we hier een paar dagen blijven staan. Een aantal winkels is zelfs op zondag geopend en uiteraard zijn ook de kroegen dan niet dicht.

Dinsdag 30 september 2014

We hebben een enquête van de havenmeester gekregen over de eisen die we stellen voor de aanleg van een nieuwe camperplek in Sas van Gent. De winkeliersvereniging ziet de aanleg duidelijk zitten. Nadat we de dieseltank, net over de grens, hebben gevuld gaat het kompas op zuid en rijden we dwars door België. Rond een uur of vijf gaan we een plekje om te overnachten zoeken. We zijn ondertussen de Franse grens gepasseerd, zijn ten noordoosten van Parijs en de navigatie laat een parkeerplaats bij de Lidl in Lagny Le Sec zien. Hier zijn ook een aantal andere winkels, waaronder een verse bakker en een prachtige groentesuper.

Woensdag 1 oktober 2014

Nadat de mist voor een groot gedeelte is verdwenen, we de bakker hebben bezocht en de mail bij Macdonald hebben bekeken vertrekken we weer. Het is ondertussen al bijna half twaalf. Via Melun en de N7 stoppen we rond vijf uur in Aubigney Sur Neve op een camperplaats. Als we gaan slapen staan er vijf campers op deze mooie plek.

Donderdag 2 oktober 2014

Nadat we water hebben bijgevuld (gratis) verlaten we deze mooie plek om weer verder af te zakken. We hebben ook nog een demonstratie van de elektrische ramen en verduistering gehad van de trotse eigenaar van een Franse NOTIN camper. Via Vierzon en de A20 zakken we in een sneltreinvaart. Gisteren schoot het niet echt op met de vele rotondes. We gaan door tot deze weg een tolweg wordt. Het is ondertussen half vijf dus tijd om een slaapplek te zoeken. De navigatie geeft Souillac aan. Het is een ruime verharde plek zonder markeringen. Tot zeven uur kunnen we nog lekker in het zonnetje zitten. Van een Duitse buurman horen we dat er morgen in het dorp markt wordt gehouden.

Vrijdag 3 oktober 2014

Nadat we uitgeslapen hebben bezoeken we de markt en de kerk in Souillac. In de middag zitten we uitgebreid in de zon. Een Franse grondbezitter gaat zijn afval verbranden net naast de plek waar we staan. We zijn genoodzaakt om een stuk te verhuizen zodat we minder last van de rook hebben.

Zaterdag 4 oktober 2014

Vandaag gaan we proberen om voorbij Toulouse te komen. We volgen een heel eind de D820 tot hij over gaat in de N20. de rondweg van Toulouse staat redelijk vol dus is het een kwestie van aansluiten en aanschuiven. De klok wijst vijf uur aan dus gaan we op zoek naar een slaapplek. Die vinden we in Venerque. Een klein plaatsje aan de Ariége rivier. Je kunt hier een kano huren om de rivier mee af te zakken. Vooral in de nacht is het een heel rustige plek.

Zondag 5 oktober 2014

Het is schrikken als je op je eigen klok kijkt als je wakker wordt. Het is plotseling een uur later dan de kerkklok laat horen. De kerkklok slaat zijn uren nog in de wintertijd terwijl de wijzerplaat wel de juiste tijd aangeeft. Zou dit de Franse manier van zuinigheid zijn?In de middag gaan we stukje wandelen en kijken vanaf de rand van de berg in het dal en naar de rivier. In het naastgelegen dorp wordt een maaltijd van de chinees betrokken.

Maandag 6 oktober 2014

Bij het opstaan, wijst de thermometer twaalf graden aan. De kachel zal ons huis op moeten warmen voordat de zon het over neemt. Helaas worden de radiatoren niet warm. Na een halve dag prutsen, blijkt er een driewegkraan naast het achterbed de zaak te blokkeren. Een wijze les geleerd dat deze kraan altijd in de juiste stand moet staan. In de tussentijd zijn wel alle vliegen, of wat daarvan over is, van de voorruit en motorklep verwijdert. Als troost drinken we koffie en een wijntje bij de familie Brouwer, die naast ons staan.

Dinsdag 4 oktober 2014

We gaan op tijd uit bed om de buren uit te zwaaien en zelf blijven we ook niet staan. Via de D820, N20, N320 en de CG2 rijden we naar Andorra. We vullen de tank met diesel, nemen wat lekkers onder de kurk mee en slaan ons kamp op in de straten van Aixirivall. De camperplek in Andorra laten we links liggen.

Woensdag 4 oktober 2014

Ook vandaag gaan we op tijd op pad. Het weer is zeer goed en we stoppen onderweg langs de N260 om lekker in het zonnetje koffie te drinken, van het uitzicht te genieten en stiekem achter de wimpers te kijken. Tegen twee uur in de middag stoppen we in Sort bij de brandweerkazerne. Tegen de avond, na de wandeling, wordt het huisopwielen verzet. We kijken nu in de rivier de Noguera. Je kunt hier prima met een kano de rivier afzakken.

Donderdag 9 oktober 2014

Na de middag vervolgen we onze weg om in Tremp te belanden. Hier is een camperplek waar we een wasje doen. We staan hier, tegen betaling, twee uur aan de stroom. Ook hier is er helaas geen vrij internetkanaal om de verslagen te verzenden. Als we de weersvoorspelling goed lezen zal het vannacht gaan regenen. Tegen een uur of negen gaat de maan achter de wolken verscholen en tien minuten later gaat het regenen en onweren. De schotel wordt ingeklapt omdat de beelden in blokjes verschijnen. Het is ook een veiliger gevoel. Om elf uur kan er toch weer worden gekeken.

Vrijdag 10 oktober 2014

Vanmorgen in de laaghangende bewolking wakker geworden. Na het ontbeid op de fiets het dorp Tremp bekeken. Als het goed is kunnen we vanmiddag bij de bibliotheek de reismee bijwerken. In het oude centrum van het dorp staat een kerk die bezocht wordt.