huisopwielen.reismee.nl

2012 week 46

Week 46

Zondag 11 november

Zoals te verwachten was zijn we vandaag niet verplaats. We staan dus nog in Praia a Mare. We kunnen tot nu toe elke dag in het zonnetje zitten en voelen ons hier welkom. Bijna elke dag komen ongeveer dezelfde mensen langs en begroeten ons meestal vriendelijk.

Maandag 12 november

Vandaag is het een bewolkte dag maar wel met een lekkere temperatuur van rond de twintig graden.

Dinsdag 13 november

Jan heeft vanmorgen een paardenboer gesproken die een parkeerterrein annex wei aan het strand heeft. We mogen daar het huisopwielen van drinkwater voorzien. Het huisopwielen wordt gestart en we rijden zowaar één kilometer tot we weer terug staan naast het strand. De zon schijnt weer dus een reden om verder te gaan is er niet.

Woensdag 14 november

Er wordt vandaag een stukje de bergen in gefietst. De fietsaccu doet hierbij goede diensten. Het eilandje dat direct voor het strand ligt, Isola Dino, is van een afstandje toch groter dan je vanaf het strand verwacht.

Donderdag 15 november

Allebei de banden van de fiets van Jan staan plat. Gelukkig is in het dorp een fietsenmaker die de banden, voor een koopje, plakt. Er bestaan hier planten die hele scherpe stekels laten vallen die funest zijn voor de binnenbanden van de fiets. Ook in de zolen van de schoenen blijven ze steken. Dus voortaan blijven de schoenen voor de voordeur staan.

Vrijdag 16 november

Janny is al een paar dagen niet fit. Ze blijft met een zere rug een groot gedeelte van de dag op bed liggen. Voorlopig blijft de fiets van haar in de schuur. Lopen en liggen gaat nog het beste en zitten kan ze helaas niet de hele dag.

Zaterdag 17 november

Ook vandaag wordt er niet gereden. Ten noorden en ten zuiden van ons is het weer een stuk slechter. Volgens ingewijden is dit stuk Italië het minst nat. Tegen de avond vallen er wel een paar druppels maar voor de rest mogen we niet klagen.