huisopwielen.reismee.nl

week 45

Week 45

Zondag 4 november

Vandaag is het een beetje bewolkt dus blijven we dicht bij de grond en bezoeken de opgravingen van Pompei. Uiteraard zijn het enkel de stenen die het verhaal van Pompei vertellen. Toch zijn er nog interessante gegevens bewaard gebleven.

Maandag 5 november

Wederom een bewolkte dag in Pompei. Vandaag wordt het een klusjesdag. Dus een wasje gedraaid die 's avonds toch niet precies droog is en enkele smeeroefeningen en kleine reparaties aan het huisopwielen. We vernemen van een andere campinggast, dat het aangenaam vertoeven is op Sicilië, dus dat geeft de burger moed. Van een ander horen we dat het een puinhoop is in Napels. Mooi van verre, maar verre van mooi is ook hier een bekend gezegde.

Dinsdag 6 november

Het is vandaag best weer om een ritje te maken. We nemen een stukje snelweg richting zuid. Na een tachtig kilometer parkeren we bij een restaurant in Paesum. Hier zijn opgravingen uit de Romeinse tijd te bewonderen. De kustweg die we een stukje hebben gevolgd is vrijwel leeg als je die tussen twee en vier uur volgt. Iedereen doet een dutje na de maaltijd. Ook Paesum is om vier uur uitgestorven. We bekijken de opgravingen vanaf de weg omdat we geen kaartjes meer kunnen kopen.

Woensdag 7 november

We denken dat we het belangrijkste hebben gezien dus vertrekken we in de morgen vanuit Paesum richting Sapri. Na Sapri volgen we weer de kustweg waarbij we een pauze van een paar uur inlassen. We zijn vlak bij Rotondella en gaan daar in het zonnetje zitten. Als er wolken aan de hemel verschijnen, breken we op om in Praia a Mare aan de boulevard te parkeren om de nacht door te brengen. Hier krijgen we ook een flinke bui regen op ons dak.

Donderdag 8 november

We zijn in de loop van de middag vier kilometer verhuisd van een parkeerplek langs de weg naar een grote parkeerplaats. Die is vlak naast camping Internationale. Het is nog steeds mooi weer en hier kunnen we beter onze stoelen buiten zetten. We zijn vanmorgen naar de markt in het dorp geweest voor de broodnodige vitamientjes.

Vrijdag 9 november

Vanmorgen klopte er een gemeentemeneer aan onze deur. Hij gaat morgen het parkeerterrein afsluiten. We nemen het zekere voor het onzekere en gaan vandaag nog een aantal kilometers verder langs de boulevard staan. Hier zijn geen kettingen of bomen die de weg versperren. Tegen de avond komen er nog twee campers bij staan. We hebben tot vier uur in de zon kunnen zitten.

Zaterdag 10 november

Dit stuk boulevard wordt redelijk druk bezocht door de lokale bevolking. Er wordt overdag gevist en in de zon gezeten en in de avond wordt er genoten van de discotheek en de sterren. We verwachten dat we hier ook morgen zullen blijven staan.