huisopwielen.reismee.nl

week 44

Week 44

Zondag 28 oktober

Vandaag bewolkt en af en toe zonnig in Recarnati. Op de camperplek staan sinds gisteravond negen campers. zeven Italianen, een Duitser en wij. Helaas is ons Italiaans niet goed genoeg om een gezellig praatje te maken. De reismee kan vandaag niet bijgewerkt worden omdat er onderhoud aan het systeem plaats vindt. Hebben we vandaag tijd en internet krijg je zulke berichten te lezen. Er zit niets ander op dan rustig af te wachten.

Dinsdag 30 oktober

Vanmorgen, toen we weg wilden rijden, gingen we om boodschappen bij de Lidl. Er naast was een grote wasserette die ook voorzien was van grote droogtrommels. Op die manier kan het beddengoed eens lekker gewassen worden. Tegen de avond keren we terug naar de vorige parkeerplaats. Morgen proberen we weer te gaan rijden. Jan gaat nog een keer de Alde-kachel open maken. Er blijft toch een probleem bestaan met de ontsteking van de gasbrander.

Woensdag 31 oktober

Het is vandaag gelukt om van Recarnati weg te gaan. Wij zijn nooit de vroegste die zich bewegen. We zijn van plan om binnendoor de bergen over te steken om zo aan de voorkant van de laars uit te komen, ongeveer ter hoogte van Napels. Vandaag stoppen we in het midden van de route in Manoppelo Scalo. Midden in het dorp is een groot parkeerterrein, naast mooie nieuwe huizen en een gemeenschapshuis.

Donderdag 1 november

Als Jan 's morgens naar de bakker gaat komt hij er achter dat alles, behalve sigarettenzaken en bloemisten, dicht is. Bij de flappentapper staan ook al een paar mensen die tevergeefs proberen om geld uit de muur te trekken. We gaan uiteraard wel verder en stoppen vandaag in Santa Maria Capua. We staan hier vlak bij een amfitheater. Tot onze verrassing staat er ook nog een andere Nederlandse camper geparkeerd waar we later een praatje mee maken. Zij maken ons er op attent dat er een mooie camping is in Pompei.

Vrijdag 2 november

We bezoeken het amfitheater van SM Capua en drinken in de buurt lekkere koffie. Aan de buitenkant kan een zaak er vies en verlopen uitzien maar als je dan door de deur kijkt ziet alles er piekfijn uit. We vervolgen onze weg weer naar de kust en nemen voor de afwisseling eens de snelweg. We vinden bijna probleemloos de aanbevolen camping Zeus in Pompei. Om het Huisopwielen op zijn plek te manoeuvreren is een rond stuur dat makkelijk draait geen overbodige luxe. We verkennen Pompei te voet en kopen een internetkaart van TIM. In het verleden hebben we daar regelmatig gemak van gehad. Dit netwerk is beter afgeschermd dan de vrije kanalen die je, overigens sporadisch, onderweg tegen komt.

Zaterdag 3 november

Omdat het vandaag een heldere mooie dag is gaan we de Vesuvius van dichtbij bekijken. De bus stopt aan de ingang van de camping. Die brengt ons met gezwinde spoed door Pompei naar een parkeerterrein halverwege de berg. Daar stappen we over op 4wheel busjes die de rest van de rit door de bergen rijdt. Het laatste stukje moeten we lopend afleggen. Aan de rand van de krater kun je heel goed de omgeving in je opnemen. Omdat we redelijk vroeg op pad waren blijft er voldoende tijd over om de rest van de middag in het zonnetje door te brengen.

roel

watl leuk , tot in altea? roel en maria.

Henny en wil

We gaan jullie volgen .Dus veel reisplezier. Gr. Van ons

peter

Mooi om alles te volgen veel plezier verder

vanmulekom@telfort.nl

En is de kachel weer goed , je zult hem toch soms wel nodig hebben
Hier is het koud , met mist deze morgen .
Evi heeft het prima naar de zin , nu het wildseizoen begonnen is , er is al wat binnen gehaald , tot haar grote genoegen .
Luitjes geniet en tot horens .
gr Henny en Wil