huisopwielen.reismee.nl

2012 week 43

Week 43

Zondag 21 oktober

We staan nog steeds in Fano omdat gisteravond de Alde-kachel geen warmte meer gaf. We hebben reservemateriaal van de leverancier meegekregen dus gaat Jan deze installeren. Helaas geen glasveiligheid die tijdens de installatie sneuvelt. Een zilverpapiertje is de redder in nood maar is allesbehalve een veilig idee. Het woord wordt al wel opgezocht in het woordenboek. Tegen de avond worden we opgeschrikt door gegil van de Roemeense buren waarvan hun kleine kind is gestopt met ademen. Een Deense camperaar verleent eerste hulp door hartmassage en mond op mond beademing voordat de gewaarschuwde ambulance het overneemt. Het kind blijft drie dagen in het ziekenhuis voor onderzoek waarbij geen duidelijke oorzaak wordt gevonden.

Maandag 22 oktober

Bij een ijzerhandel in het dorp hebben ze veel, maar geen goede veiligheden. Jan wordt op pad gestuurd en achter een gewone deur in een straat gaat een compleet magazijn schuil. Hierin is Italië toch wel een beetje apart omdat je dat wel meer ziet. Hele kleine winkeltjes met bijvoorbeeld enkel overhemden en sokken. Honderduizendmiljoentachtig verschillende overhemden met vaak vriendelijke verkopers.

Dinsdag 23 oktober

Vandaag gaan we samen naar de kapper. De prijs valt mee omdat de uurlonen in Italië, in verhouding met Nederland, een derde minder zijn.

Woensdag 24 oktober

We nemen afscheid van de Roemeense mensen die eind van de week terug gaan naar Roemenie. We rijden een stukje langs de kust. Hier is heel de kust volgebouwd met campings en restaurants die het strand beheren en exploiteren. Op 30 september doen ze hier de deur dicht met een groot hek er voor dus kom je niet gemakkelijk op het strand. We stoppen voor vandaag in Recarnati op een nieuwe camperplaats. Dit is gerealiseerd bovenop het dak van een parkeergarage voor de lokale bevolking. We ontdekken dat we hier zelfs kunnen internetten. We hebben het onderweg wel geprobeerd bij een Macdonald maar daar moesten we onze naam en telefoonnummer achterlaten.

Donderdag 25 oktober

Gisteravond gemaild en geskypet en vandaag de reismee van afgelopen weken bijgewerkt. Voor de rest van de dag in het zonnetje gezeten die hier nog volop schijnt. In de nacht en morgen is het wel wat frisser.

Vrijdag 26 oktober

Voorlopig blijven we hier staan. We verkennen uiteraard het dorp waar nog een aantal mooie panden te bewonderen zijn.

Zaterdag 27 oktober

Omdat het vandaag zwaar bewolkt is en af en toe regent, blijven we ook vandaag in Recarnati staan. De supermarkt en de bakker zijn dicht in de buurt. Aan de andere kant van de weg is een grote begraafplaats die dagelijks vele bezoekers trekt. Op de begraafplaats staan vele gebouwtjes (familiegraven) die er soms als kleine huisjes uit zien, en vaak versiert zijn met boeketten of bloemstukken.

Josephina

Jullie genieten wel hé! steeds andere plaatsen aandoen ja dat is reizen maken om de wereld te verkennen.
voor alsnog kunnen wij niet weg,eerst huurders voor het huis vinden,en dan maar weer richting Spanje voor het mooie weer. wees voorzichtig op de weg en hopelijk tot ziens!! groetjes xxx