huisopwielen.reismee.nl

2012 september

iWeek 37, 38 en 39 (september)

Dinsdag 11 september
Na een aantal weken van uitstel zijn we vanmorgen toch weer op pad gegaan. Uiteraard staat het kompas naar het zuiden gericht. We zullen een aantal dagen in Frankrijk blijven en kijken hoe het weer zich gedraagt. Wordt het vervelend weer (regen o.i.d.) dan zullen we sneller afzakken dan wanneer de zon onze metgezel blijft. Vanavond slapen we naast de kazerne van de spuitgasten in Arlon.

Woensdag 12 september
Vanmorgen wakker geworden en de straat was behoorlijk nat van de regen. Als we wegrijden klaart het gelukkig op. Na een korte rit stoppen we in Dudelande op een camperplek. Hier zullen we in totaal vier nachten blijven staan.

Vrijdag 14 september
Vandaag nemen we de trein naar de stad Luxemburg. De camperplek is drie minuten lopen vanaf het station en de kaartjes kosten in totaal acht euro. Het huisopwielen kan daar niet voor rijden en een parkeerplek is over het algemeen slecht te vinden. In Luxemburg nemen we een toeristentreintje en dat kost meer dan het dubbele. We kijken ook even in een kerk. Als we tegen de avond terug komen gaat het weer een beetje regenen.

Zondag 16 september
Vanmorgen afscheid genomen van de overige kampervrienden en via de E23 en de N66 belanden we in Thann. Hier is een mooie camperplaats aan het riviertje de Thor. Thann is een leuk plaatsje met een bijzonder mooi verlichtte kerktoren. Ook het dak en het voorportaal van de kerk is verrassend mooi. Je kunt hier in de omgeving hele mooie wandelingen maken.

Dinsdag 19 september
Vandaag gaan we weer met de trein mee. Deze keer gaan we naar Basel. Een mooie stad om in een dag te bekijken. Inkopen doen we niet om budgettaire redenen. Net als het vorige treinbezoek in Luxemburg gaat het weer regenen als we thuis komen. Deze keer geen klein buitje maar een echte plensbui die de straten en pleinen in een oogwenk blank zet.

Donderdag 20 september
Van collega kamperaars horen we dat je in Bouchs in Zwitserland mooi aan het water kunt staan. Helaas voor ons dat dit feest niet door gaat. Wij worden door de plaatselijke horeca en later door de politie vriendelijk verzocht om op te krassen. Slapen doen we dus op een raststatte langs de A2 een paar kilometer verderop.

Vrijdag 21 september
Het weer is prima om te rijden en we staan aan het begin van de Gottart. We zullen niet de tunnel nemen maar de pas rijden. De weg is prima en breed genoeg. We pauzeren een poosje op het hoogste punt en zakken rustig naar beneden om in Locarno op een camperplek te overnachten.

Zaterdag 22 september
Vandaag stappen we op de fiets en verkennen de omgeving van Locarno. Het is opvallend dat bijna alle bootjes in de haven al van een dekzijl zijn voorzien. Er wordt niet veel meer mee gevaren dit jaar.

Zondag 23 september
Vandaag rijden we een heel stuk langs het meer Lago Maggiore en stoppen in Stezzano. We passeren verschillende keren de Zwitserse en Italiaanse grens. Gelukkig hebben we de dagkaart ingevuld om in Zwitserland te rijden want we worden bij een grensovergang gecontroleerd.

Maandag 24 september
Ook vandaag gaan we weer een stukje rijden en stoppen tenslotte in Verona op de camperplek. Hier blijven we twee nachten staan om de stad te bezoeken. We kopen een strippenkaart om verschillende gebouwen en musea te bekijken. Uiteraard het grote amfitheater en de San Zeno Maggiore worden in bewondering bekeken.

Woensdag 26 september
Nadat we vanmorgen de Dom hebben beklommen gaan we in de namiddag weer weg. We nemen als vanzelfsprekend de binnenwegen maar erg leuk rijden is het niet. Het is een aaneenschakeling van industrieterreinen en rotondes. Onderweg worden we verrast door een enorme regenbui. We slapen een paar nachten in Soave om bij te komen van de drukte in Verona. In Soave staat een burcht die in de avond mooi verlicht wordt.

Vrijdag 28 september
Vandaag willen we uitkomen vlak bij Venetië en nemen daarom voor het gemak de snelweg. We vinden een mooi plaatsje tegenover de stad in Punta Sabbioni aan een pier, dicht bij een vuurtoren. Op de laatste dag van september (zondag) nemen we de boot om Venetië te bezoeken. We kopen een twaalf uren kaart zodat we tijd genoeg hebben om op gemak rond te kijken. We zullen geen gebouwen van binnen bekijken. Enkel pleinen, gevels en bruggen. Je raakt niet uitgekeken en waant je in een openluchtmuseum. In het donker is er nog veel te verbeteren aan de uitlichting van de gebouwen. Dat vinden we erg jammer. We sluiten de maand met een positief gevoel af. Zo nu en dan een buitje maar over het algemeen een prima temperatuurtje.

Annette

Heel leuk daar
Aan het einde van de maand hoop ik nadat alle huiselijke beslommeringen zijn opgelost ook die richting uit te gaan Goede veilige reis
Misschien tot ziens
Annette