huisopwielen.reismee.nl

2012 week 31

2012 week 31

Zaterdag 4 augustus

In de afgelopen drie weken dat we in Nederland toerden hebben we gezien dat er dicht in de buurt ook veel moois is te zien. Voorlopig blijven we een paar weken in zeeland zodat deze serie weer afgesloten wordt. Gemaakte foto's worden op een later tijdstip toegevoegd.

Vrijdag 3 augustus

Het is nog steeds zonnig dus blijven we tot de avond in Kornwerderzand staan. We eten vroeg zodat we tegen zessen op pad naar Zeeland gaan. We stoppen nog even bij het monument op de afsluitdijk. Even na tienen parkeren we in Goes waar we morgen naar een feestje mogen.

Donderdag 2 augustus

Vandaag worden we gewekt door de toeter van de groenteboer. Hij doet aan kofferbakverkoop. Jammer dat hij geen vers brood in de bak heeft. Iets later komen drie personenauto's die zes zeekano's vervoeren. Het is een hele kunst om alles droog en netjes in een kano te vervoeren. Ze gaan al peddelend naar Harlingen. Als ze later die middag terug komen horen we dat ze een hele week op cursus zitten. Elke dag gaan ze een ander stuk van de Waddenzee bekijken.

Woensdag 1 augustus

Vandaag is het een heel zonnige dag. Jan gaat naar het terrein waar het schip van Willem Barendsz wordt gebouwd. In het museum wordt het hele verhaal in beeld gebracht maar ook de medewerkers vertellen graag over hun passie. Na de middag gaan we weer naar Kornwerderzand waar we de rest van de dag in de zon zitten. Op deze plek staan veel Friezen uit de buurt die gezellig komen buurten.

Dinsdag 31 juli

In Kornwerderzand staan we naast de sluizen op een recreatieterrein. Het is een prachtig schouwspel om de zeilbootjes die van en naar de Waddenzee gaan, te bekijken. Vooral de talloze platbodems, wit en bruin, die hier nu passeren vinden we prachtig. Na de middag gaan we naar Harlingen. Er is een camperplek naast het parkeerterrein van de veerboten. Ook hier zijn talloze mooie schepen te bewonderen. De binnenstad van Harlingen is een bezoek meer dan waard omdat er veel mooie panden zijn.

Maandag 30 juli

De gele weg op de kaart blijkt ook hier niet overal geschikt voor het huisopwielen. Onderweg naar Hindeloopen moeten we een stukje snelweg nemen. Tussen de regenbuien door lopen we door de verlaten straten van Hindeloopen. In het schaatsmuseum en in de jachthaven is nog wel enige bedrijvigheid. We rijden Noordwaarts en stoppen bij de sluizen van Kornwerderzand. Om het terrein van de sluizen staat een levensgroot hekwerk. Bezoekers zijn hier dus duidelijk niet welkom. In de avond valt er een flinke regenbui die het kijken naar de televisie tijdelijk blokkeert.

Zondag 29 juli

Vandaag gaan we voor ons doen al vroeg op pad. We drinken koffie aan het Tjeukemeer en rijden dan via de weg langs het IJselmeer op Stavoren aan. Onderweg stoppen we bij een kitesurfschool waar we de verrichtingen van de leerlingen en de gevorderden gadeslaan. Op de daarvoor gereserveerde bankjes eten we een lekker ijsje. In Stavoren gaan we op zoek naar het vrouwtje van Stavoren maar zien enkel een uitnodigend terrasje met lekkere koffie.

josephina

Leuk jullie verhaal gelezen te hebben. wij zijn weer in ons huis terug per 1 aug. die spaanse tante kreeg een nieuwe baan in Brussel dus zijn wij aan het schoonmaken.
en hopelijk vinden wij nieuwe huurders.
ik zit nu speciaal bij mijn zoon voor de e/mail adressen om ze in mijn nieuwe tel, te zetten doei doei