huisopwielen.reismee.nl

2012 week 29

2012 week 29

Zaterdag 21 juli

We worden gewekt door de schorre haan die de serene rust op een vriendelijke manier verstoord. Vandaag toeren we op de fiets wat rond in de omgeving van 't Harde. De avondmaaltijd wordt in gezamenlijkheid in de ruime tuin genoten. Het hout, dat uit de woning is verwijderd, doet nu goede diensten in de sfeervolle kachel die hoog opgestookt wordt.

Vrijdag 20 juli

Overdag blijven we nog in Elburg staan waarbij we bijna de hele dag in het zonnetje kunnen zitten. Lekker kijken naar de bootjes die de haven inkomen en verlaten. De camperplek hebben we ondertussen verlaten en staan nu aan de monding van de haven. Na een telefoontje aan Jeannette en Hans gaan we op pad naar 't Harde. Na aankomst krijgen we een rondleiding door de prachtig gerenoveerde boerderijwoning. Een prachtige plek voor hen om te wonen en om de plannen die ze hebben te realiseren.

Donderdag 19 juli

Ook vandaag blijven we in Elburg. Jan beklimt de toren en Janny schuimt de winkeltjes af.

Woensdag 18 juli

We willen vandaag in Harderwijk uitkomen. Dan kunnen we weer een beetje bewegend water zien. In Harderwijk is het erg druk waardoor we geen plaats voor ons huisopwielen kunnen vinden. In de loop van de namiddag komen we aan in Elbug. Ook hier zijn de plaatsen aan de haven voor de campers bezet. Voordat we goed en wel geparkeerd staan verlaat een van de andere campers zijn plekje zodat we nu op een mooi plaatsje kunnen inschuiven. We bezoeken in de avond de vestingstad en doen gelijk een hapje.

Dinsdag 17 juli

Na heel rustig geslapen te hebben gaan we en baantje lopen op de minigolfbaan. Dit is een goede oefening voor het korte werk. Helaas gebruiken ze een ander balletje dan in het reguliere golf. Tegen de avond doet het een klein buitje. Morgen zullen we de grens met Nederland oversteken.

Maandag 16 juli

Als we opstaan is de familie al in stilte vertrokken. Ook wij gaan hier weg. We gaan richting Emmerich waar we aan de Rijn willen staan. Als we parkeren op de camperplek aan de jachthaven kunnen we de rivier niet zien. De beheerder heeft vast last van de regen. We besluiten op zoek te gaan naar een ander plekje. Deze vinden we bij Hoch Elten. Hier staan een aantal Nederlandse campers gratis naast de minigolfbaan.

Zondag 15 juli

Afgelopen 5 weken, dat we in Nederland waren, hebben we familie en vrienden bezocht en zijn voor service beurten naar de dealer in Oss geweest. In Oss zijn we Henny tegen gekomen waar we die avond in Schaijk om de koffie zijn geweest. Via de mail weten we dat Peter en Yvonne naar Goch komen dus wordt het huisopwielen daar naar toe gedirigeerd. We vinden het altijd gezellig om even bij te praten, wat te drinken en samen uit eten te gaan. Het weer in Goch laat ook niet meer toe. Tussen de buien door wordt Goch bezocht. Op zondagavond maken we kennis met de dochter en familie. Zij zullen hier maar één nachtje blijven. Samen met Peter en Yvonne gaan ze de zon in het zuiden opzoeken. Wij zullen morgen in de loop van de dag ook opbreken.