huisopwielen.reismee.nl

2012 week 22

2012 week 22

Omdat het gisteravond nogal laat is geworden blijven we vandaag (zondag) nog een dag op de camperplaats staan. De beheerder heeft de rekening al gemaakt maar we betalen pas morgen. Op maandagmorgen rijden we uitgerust weg. Na een koffie en rookpauze op de A23 krijgen we een onaangename verrassing voor de kiezen. We moeten de Policia Trafico volgen die ons een boete oplegt omdat we onze gordels vergeten waren om te doen. Op dinsdag vervolgen we onze weg waarbij we Lourdes weer aandoen. Via schitterende binnenwegen en wereldberoemde cols (Col D´Aubisque) komen we hier om half zeven. Na het eten gaan we de processie van negen uur bezoeken. Vorig jaar bezochten we Lourdes ook maar toen was alles heel rustig. Dat is nu wel anders. Woensdag morgen gaan we weer op pad waarbij we na 200 kilometer stoppen in Caumond Sur Garonne. We staan op een prachtig plekje aan het Canal Literal. Op donderdag fietsen we een deel van het kanaal langs. Vrijdag starten we weer het huisopwielen om verder noordwaarts te rijden. Slapen doen we in Sainte-Maure de Touraine. Omdat de parkeerplaatsen voor de campers bezet worden door hele grote familie-bussen staan we een klein stukje verder. Na het vullen van de watertank vertrekken we weer. We rijden meestal over binnenwegen dus opschieten is niet ons grootste ding. Onderweg zien we wel hele grote velden met gerst en tarwe die nog een poosje moet groeien. Tegen de avond stoppen we in Sailly Laurette op het sluisplatteau. Dus weer aan het water maar bootjes komen er nu helaas niet langs. Omdat we midden in de landerijen staan is het s´nachts heel erg donker. Door de bewolking zien we ook geen maan en sterren en in de nacht valt er een buitje regen. Als we op zondagmorgen weg rijden zien we de sluiswachter op een bootje wachten. Wij wachten hier niet op omdat we vanavond in Heinkenszand willen zijn. Volgens de navigatie is het nog driehonderd kilometer dus dit moet goed te doen zijn. Omdat het steeds een beetje regent worden de plas- en rookpauzes steeds korter. Tegen vijf uur stoppen we in Yerseke waar we de vader van Jan verrassen met een bezoekje. Volgende week viert hij zijn negentigste verjaardag.

Omdat we de komende weken allerlei zaken moeten regelen met de verzekering en de autokeuring zal de reismee voorlopig niet worden bijgewerkt. Zodra we weer op pad gaan worden er weer verslagen gemaakt. We wensen jullie allemaal een prettige vakantie en wellicht zien of horen we elkaar nog. Alsnog dank voor de fijne reacties op de reismee.

annette

dat scheelde onderweg niet veel 0f we waren elkaar tegen gekomen maar ja jullie gingen ook met zo n speed Ik ben blij dat jullie veilig "thuis"zijn gekomen
Papa al vast gefeliciteerd

Peter

Welkom thuis vrienden in dit koude kikkerland, denk dat julie het hier niet lang uithouden gezien de temp.
Misschien kun je tijd vinden om eens te bellen?
Groet Peter en Yvonne