huisopwielen.reismee.nl

2012 april

Week 17

Op dinsdag fietsen we nog een stukje door het achterland van Denia. Op woensdag middag krijgen we van de politie te horen dat we weg moeten. Na het eten vertrekken we richting Albir waar we achter het voetbalveld slapen. Na de boodschappen, op donderdag morgen gaan we terug naar de camperplek in Altea. Hierna gaan we op de fiets naar het ziekenhuis in Benidorm. De eerder gemaakte röntgenfoto´s worden een uur later door de arts bekeken. De volgende controle mag plaatsvinden rond de jaarwisseling. Rustig beginnen met sporten en de spieren aansterken is de boodschap. Op de terugweg naar huis zien we Ed en Josephina waar we op terras nog gezellig een bakje mee doen. Op vrijdag gaat de PC van Jan de reparatie in waarna hij weer kan internetten. Het probleem zit hem volgens de reparateur in de verdwenen drivers. Zaterdagavond doet het een klein buitje maar voor de rest van de week is het weer heel goed geweest

Week 16

Maandag 16 april verlaten we net na de middag de camperplek San Antonio. We beloven de beheerder Paco en buurman Willy dat we eind volgende week terug zullen komen. Jan moet dan op donderdag weer voor controle naar het ziekenhuis. We gaan in noordelijke richting op de N332 maar stranden in Benissa. Op het dashboard verschijnt een rode lamp die de temperatuur van de motor aangeeft. In de garage wordt tegen acht uur een bestelde voeler vervangen. De proefrit laat geen verbetering zien. Morgen zal er een specialist komen kijken. We kunnen naast de garage blijven slapen. De Iveco-specialst geeft na uitgebreide tests aan dat een software en hardware update moet plaats vinden. Na overleg met de verkoper besluiten we hier mee te wachten tot we terug in Nederland zijn. Op woensdag morgen hervatten we de reis. We volgen na Els Poblets de kustweg naar het zuiden. We slaan ons kamp op in Denia. We staan aan het strand, vlak bij het dorp, en trakteren onszelf op een heerlijke Indiaas diner. Op donderdag nemen we de fiets en toeren door Denia en bezoeken de visafslag. Ook ontmoeten we vandaag Jos Jansen. Hij is de broer van Jan de toerwinnaar. Hij woont al meer dan twintig jaar in Denia en weet dus veel van deze omgeving. Als hij niet in zijn camper weg is komt hij elke dag een rondje maken langs het strand in zijn auto. Vrijdagmorgen gaan we op aanraden van Jos naar de rommelmarkt (rasto) waar we heel veel spullen zien die we zelf al eens, in een ver verleden, hebben weggegooid. De rest van de dag en de komende vier dagen zullen we niet veel verder komen dan het zandstrand. De zon schijnt volop, dus waarom zullen we verder rijden.

Week 15

Dinsdag 10 april gaan we samen met Willy en Jeje naar de watervallen van Callosa en een toertje door het heuvelachtige achterland, met de bergtop Coll de Rates als rustpunt. Omdat Kees en Tini morgen weg gaan drinken we gezamenlijk nog een drankje. Op woensdag krijgen we onverwacht bezoek van Roel en Maria. Het zijn Nederlanders die pas zijn verhuist naar een appartement in Altea. We worden voor morgenavond uitgenodigd in hun huis. In de bar naast hun appartement zal hij een gastoptreden als zanger verzorgen. Op zaterdag wordt het huisopwielen onderworpen aan een wasbeurt. Janny bezeert haar heup en been aan het trapje omdat het glibberig is geworden. De doos met pijnstillers moet er aan te pas komen. Ze blijft er weken last van houden.

Week 14

Maandag 2 april gaan we op consult bij de neuroloog. Hij beveelt een extra MRI scan aan met contrastvloeistof. Wijzer geworden door eerdere contacten met de verzekering bewandelen we nu een iets andere weg. Dit resulteert in een scan op aanstaande woensdag 4 april. Een week later zal het resultaat worden besproken. Dit komt omdat er een aantal vrije dagen ten gevolge van het paasfeest zijn. Op woensdag, laat in de middag, gaat het een beetje regenen. De volgende dag, donderdag, gaan we rond elf uur s´avonds naar het kerkplein in Altea. Hier maken we de nachtelijke paaswandeling mee. Door de bezuinigingen is het koor vervangen door levende beelden die onderweg de kruisweg uitbeelden. De documentaire makers, Kees en Tini, laten op zaterdagavond nog een paar filmpjes zien. Samen besteden ze thuis veel tijd in het monteren van de gemaakte beelden en het plannen van de volgende film.

Peter

Fijn om te horen dat het beter gaat. We wensen julie het allerbeste voor de komende periode. Groetjes Peter en Yvonne

Ron en Matty

Gelukkig gaat alles nu een stuk beter met Jan en janny vallen of uitglijden doet pijn.
Ron is 23 mei aan de beurt dus spannend. wordt ook tijd dat er iets gaat gebeuren . maar eerst gaan wij nog een rondje Nederland doen. Nu mag hij weer rijden dus kan hij nog even genieten voor dat hij het stuur weer aan mij moet overlaten.
vandaag gaan wij uit eten met onze nakomelingen zijn 40 jaar getrouwd hoe hou je het vol.maar wij hebben nog weer een jaar erbij getekend .

Henk en Lies

Ha, fijn om weer te lezen dat het vooruit gaat met Jan, al is het langzaam, er zit vooruitgang in en dat is het voornaamste.
Geniet nog even lekker van de zon en de temperatuur, want hier in Nederland is het nog steeds geen voorjaar.
We horen het wel als jullie weer hier zijn binnenkort.
Veel sterkte en hou jullie taai.