huisopwielen.reismee.nl

2012 Maart

Week 13
Als Janny op de markt van Albir is ziet ze Dirk en Henny. Later op de middag komen ze op de koffie en een wijntje. Op de dinsdagmarkt in Altea zien we ook Joop en Elly weer. Op woensdag gaan we samen met Dirk en Henny richting Guadalest naar een waterbekken kijken en heel lekker eten. ´s Avonds krijgen we Joop en Elly op bezoek. Vrijdagavond krijgen we een film over Italië van een medecamperaar te zien. Deze Kees en Tiny zijn ware meesters in de filmkunst. Prachtige beelden. bijpassende achtergrondmuziek en mooi commentaar. Een klein feestje om de film te bekijken en naar meer smaakt. Heel de week is het droog en zonnig.

Week 12
Maandagmiddag gaat Janny vissen in de haven van Altea. In de loop van middag wordt het frisser en tegen de avond gaat het een beetje waaien. Helaas bijten de vissen niet dus wordt er vlees gegeten. Dinsdag is een regendag. Tussen de buien door om de boodschappen. Omdat we vlak aan het water staan kunnen we wel vanuit onze luie stoel mooi naar de golven kijken.
Omdat de goedkeuring lang op zich laat wachten gaat Jan verhaal halen in het ziekenhuis. Steeds heen en weer bellen lijkt een eindeloze weg te worden. Het consult met de neuroloog kan pas op 2 april gemaakt worden. Heel de week, op één dag na, is het prima weer.

Week 11
Woensdag gaan we weer op bezoek naar het ziekenhuis. De MRI-scan laat een paar lichte vlekjes zien die op verkalking kan wijzen. Om dit te controleren is een bezoek aan een neuroloog nodig. Helaas moeten we wachten op goedkeuring van de verzekering. Op de terugweg gaan we op bezoek bij Ad en Marjo. Die kennen we van de vorige camperplek en we zijn benieuwd hoe en waar ze staan. Donderdag gaan we op stap met Willem Jongepier. Hij komt oorspronkelijk uit Middelburg en staat nu een paar dagen op de camperplek in Altea. Ook deze week schijnt de zon volop.

Week 10
Op 5 maart gaan we weer naar het ziekenhuis voor controle. Eerst wordt er een röntgenfoto van de nek gemaakt die later die ochtend met de neurochirurg wordt besproken. Alles zit nog op zijn plaats maar de nek is 3 millimeter langer geworden door de vaste implantaat. Dit verklaard de spanning van de spieren. Het kan nog wel een flink aantal weken duren voordat de spieren hieraan gewend zijn en de nek weer soepel ronddraait. Om er zeker van te zijn dat de hersens niet beschadigd zijn stelt de arts een MRI-scan voor die morgen al kan plaatsvinden. We zijn verheugd dat dit al zo snel kan. In Nederland zou je weken of misschien wel maanden moeten wachten. Bij terugkomst op de camperplek horen we dat deze geheel ontruimd moet worden. De vergunning is ingetrokken. Omdat Janny al meerdere keren naar Altea is geweest weten we een mooie nieuwe camperplek. Die is direct aan het water en aan de boulevard. Janny heeft al een beetje rijervaring opgedaan met ons nieuwe huisopwielen dus besluit ze om zelf te verhuizen. Achteraf is ze best trots dat ze het gedaan heeft en ze krijgt ook complimenten van de camperpark beheerder. Ook Jan is er heel tevreden mee.
De MRI-scan verloopt volgens plan. De uitslag wordt volgende week besproken. Janny maakt een afspraak voor morgen met een huidarts omdat ze een paar plekjes op haar huid niet vertrouwd. Bij het consult wordt ze gelijk behandeld door de plekjes te bevriezen. Hierdoor ontstaan er blaasjes waaronder nieuwe huid ontstaat. Niets verontrustend maar toch belangrijk dat het behandeld is. Ondertussen is Piet de Jonge met Ko Poelman in Albir gearriveerd waar we vrijdag gezellig mee uit eten gaan. Zaterdag gaat Janny met de mannen mee om te golven. Dit is voorlopig nog niet weggelegd voor Jan. Als Janny terug komt is de verrassing groot omdat de familie Rijn uit Goes op visite is. Ze staan met een camper in Moraira en toeren met een auto in de buurt rond. Heel de week is het zonnig dus verblijven we veelal buiten.

Agnes

Dag Janny en Jan,

Goed weer even te horen van jullie. Zo te lezen gaat het eigenlijk allemaal best wel goed. Gelukkig maar! Fijn dat jullie genieten. Mooi verhaal van Janny die de camper zelf verhuist, knap hoor zo'n grote wagen !
Hier in NL begint langzaam de lente. Nog te langzaam hoor, het mag best sneller.
Alles gaat verder goed hier, pa en ma zijn stabiel met af en toe wat kwaaltjes.

Veel plezier en tot schrijfs,

Agnes de Coninck