huisopwielen.reismee.nl

dec 2011 en Januari 2012

Hier een kort verslag van de laatste twee weken van 2011 en de eerste vier weken van 2012.

Heel deze periode zijn we te gast op het camperpark Los Limbos en staan dus precies op de grens van Benidorm en Albir. We waren hier ook al vorig jaar en vonden het toen reuze gezellig. We zijn hier ook om Marokkoreizigers uit te zwaaien terwijl we zelf hier blijven. Heel de periode is het redelijk tot goed weer met een enkele niet zonnige dag er tussen. Overdag is het uitermate fijn om in korte broek en shirt te kunnen lopen maar als de zon achter de horizon verdwijnt, is het heel snel fris en s´nachts is het af en toe koud.

Op 31 december 2011 krijgt Jan s´nachts kramp in zijn been. Bij het uitstappen uit bed wordt een stukje gevlogen maar het neerkomen op de vloer is ronduit onhandig te noemen. Gelukkig niks gebroken maar nek en schouders doen heel veel zeer. Twee dagen pijnstillers geslikt maar op 2 januari toch maar besloten om de hoteldokter te laten komen. Deze laat Jan per ambulance naar het hospitalclinica in Benidorm brengen en daar worden röntgen foto´s gemaakt. De diensdoende arts vindt het niet nodig dat Jan nu blijft en schrijft verschillende medicijnen voor. Van slapen komt niet veel en de pijn blijft zeer heftig aanwezig. De volgende morgen de hoteldokter weer gebeld die er vervolgens voor zorgt dat Jan wederom per ambulance wordt vervoerd en deze keer wel opgenomen wordt. De pijn in de nek wordt erger en ook uitvalverschijnselen in de linker arm. Kortom de situatie is zeer kwalitatief uiterst teleurstellend. In de komende dagen worden verschillende röntgen foto´s gemaakt, MRI scans en CT64 scans. Door heel wat medicatie wordt de pijn bestreden en de dag wordt liggend in bed doorgebracht. Door Janny wordt de communicatie naar de buitenwereld verzorgd wat resulteert in een tiental kaartjes. Na bestudering van al het fotomateriaal wordt besloten tot een operatie aan de nek. Wervel c6 en c7 worden aan elkaar gezet en de hernia tussen de wervels c5 en c6 wordt vervangen door een nieuw tussenschot. De operatie vindt plaats op 17 januari en duurt ongeveer drie uur. Er wordt een ingang aan de voorzijde gemaakt, vlak naast de adamsappel. De volgende dag wordt de medicatie al aangepast van infuus naar pillen. In de morgen van 19 januari wordt de drain verwijderd en om twee uur worden de ontslagpapieren in orde gemaakt. De eerste herstelperiode van zes weken kan nu beginnen. Dit betekend voor Jan dat er enkel gelopen en gelegen kan worden. Iets optillen en fietsen zijn ten strengste verboden. Tijdens de eerste controle op 25 januari is de dokter niet geheel tevreden over de wond maar wel over de spierkracht in de linker arm. De medicatie wordt aangepast, de hechtingen verwijderd en de volgende controle zal op 2 februari zijn. Heel het camperpark leeft met Jan en Janny mee. Het huisopwielen wordt, als het nodig is, verplaatst en bijgevuld. Verschillende buren komen bij Jan op ziekenbezoek in het ziekenhuis en Janny wordt prima bijgestaan. Achteraf zijn we heel blij dat we hier nu staan. Je zult hetzelfde meemaken in het midden van het land. Hier speken de artsen in het ziekenhuis Engels of ze worden bijgestaan door Nederlandse tolken. Ook de verzorgenden zijn heel attent en netjes. Zelfs het eten smaakt prima.

Het is een ander verhaal geworden dan je normaal van ons gewend bent en ook foto's zullen deze keer niet worden bijgevoegd. In de komende weken blijven we hier staan. Het weer is stukken beter dan in Nederland.

Elian

Jan en Janny, als je dan toch geen kant op kunt, dan maar bij wat hogere temperaturen! Groot gelijk!
Liefs,
Elian

Peter

Leuk om weer wat te horen over de hele gang van zaken, we zijn blij voor julie dat het wat beter gaat, voor de temperatuur moet je zeker daar blijven bij ons -10. groet Peter en Yvonne

Piet de J

Hallo Jan en Janny,

Uit de brief begrepen dat alles goed komt, alleen de revaluatie zal enige tijd in beslag nemen.
Blijf lekker daar in Albir en als jullie er van 6 tot 13 maart nog zijn kom ik jullie opzoeken. We komen daar dan een weekje golfen. nemen nog kontakt op.
Blijf genieten en veel sterkte en beterschap voor Jan.

groeten Piet.

Henk en Lies

Gelukkig gaat het wat beter met Jan, dat was wel even schrikken zeg.
Maar hopelijk komt alles weer goed en kun je zonder pijn weer verder van de zomer.
Bij jullie is de temperatuur heerlijk en hier gaat het flink vriezen.
Veel sterkte met jullie tweeën.
Groetjes van ons vanuit het koude Goes

Agnes

Lieve allebei, wat een verhalen deze keer ! Niet zo leuk om te lezen, maar wel heel mooi om te lezen dat iedereen zo voor jullie zorgt. Wat fijn !
Ik wens jullie veel sterkte en een spoedig herstel. Misschien is er een beetje zon en aangename temperaturen, dan moet het te doen zijn. Ook veel liefs van pa en ma uit Zeeland. Ik stuur je berichtjes door. Zelf antwoorden is te moeilijk voor hen. Maar ze zijn op de hoogte !
Liefs
Agnes

Koos

Goed om te lezen dat er vooruitgng is en dat operatie geslaagd lijkt.

Hou je taai Jan

Dick en Nan

Hallo Jan en Janny
Wat kun je toch snel iets overkomen he ,het was wel schrikken naar zo,n verhaal.
Gelukkig is Jan weer zo ver dat de operatie goed gelukt is het het aansterken zul je toch zelf moeten doen he ,maar als je dan goed verzorgd wordt door Janny dan moet dat lukken he.
Fijn te lezen dat jullie ook goed geholpen worden door de buren zeg maar !
Jullie staan nu fijn bij meer Campers dat is beter he .
Het weer zal ook wel beter zijn dan hier.
Lekker even in de zon zitten zal ook fijn zijn voor jullie .
Jan sterk goed aan ,en wij wensen jullie het aller beste en geniet van aller moois.
Groeten Dick en Nan uit Deventer