huisopwielen.reismee.nl

2011 week 48

Zaterdag 3 december 2011

Vanuit Ayora loopt een weg direct naar de kust, de cv590 die we vandaag zullen rijden. Een smalle weg maar in prima conditie en dwars door een groot natuurpark. Ondertussen zijn de wijnboeren veranderd in olijfboeren en de eerste sinaasappelbomen komen ook al in zicht. Onderweg zien we mensen die met mandjes in de weer zijn. Als we langs de kant van de weg stoppen horen we dat ze op zoek zijn naar eetbare paddenstoelen. Na ontelbare bochten komen we aan in Gandia. Hier gaan we de voorraad aanvullen en gaan langs bij Dirk die in Gandia Grau aan het water staat. We zijn blij dat we Dirk in goede gezondheid aantreffen.

Vrijdag 2 december 2011

Het heeft vannacht een beetje geregend maar het zicht om te rijden is prima. We besluiten om de N330 te volgen omdat de snelweg langs Valencia ons helemaal niet aanstaat. We maken dus een flinke bocht door het binnenland. Achteraf hebben we er helemaal geen spijt van omdat dit een prachtige weg is. Je rijdt tussen de wijnranken door het landschap. Tegen de avond belanden we in Ayora waar we op het industriepark slapen. We zijn nu op gelijke hoogte van Gandia maar staan op 500 meter hoogte en ongeveer 100 kilometer naar het westen.

Donderdag 1 december 2011

Vandaag zullen we, na een week, Frankrijk verlaten en gaan we verder in Spanje. We rijden via Pau naar de N134 die in Spanje overgaat naar de E7 en de A23. Het is tot vijf uur prachtig weer en we genieten van de bergen met de eeuwige sneeuw in de verte. Net voor het donker en mistig wordt stoppen we bij Zuera op een nieuwe parking en een coöperatie benzinepomp. We constateren dat we te vroeg hebben getankt omdat de diesel hier een dubbeltje goedkoper is. We zien op TV dat het weer morgen wellicht minder wordt dan het vandaag was.

Woensdag 30 november 2011

We staan redelijk vroeg op om opnieuw Lourdes te bezoeken. We bekijken de heilige plaatsen die er nu een beetje verlaten bij liggen. De kerk die gebouwd is op de plaats van de verschijning ziet er prachtig uit. We gaan ook de burcht bekijken waar een museum de streek laat zien. Omdat het al laat is blijven we vannacht in Lourdes slapen. Morgen zullen we wel verder rijden.

Dinsdag 29 november 2011

Na het ontbeid verlaten we de parkeerplek in Fleurance en vervolgen we wederom de N21 in de zuidelijke richting. We rijden door tot Lourdes. Van de informatie horen we dat de camperplek is gesloten maar we worden naar een andere plek verwezen. Helaas staan er hoge bomen dus vanavond geen TV.

Maandag 28 november 2011

Vandaag volgen we weer de N21 die ons via Perigueux, Bergerac en Agen een mooi landschap voor toveren. Slapen doen we in Fleurance. Hier maken we weer kennis met de drank Pastis. Gelukkig hebben we nu goede glazen bij ons die niet verkleuren.

Zondag 27 november 2011

In Bourges is op een parkeerterrein, tegenover de camperplek, een grote markt opgezet. We gaan er naar toe als we gegeten hebben en treffen daar een grote verscheidenheid aan tweedehands en nieuwe spullen aan. Er is één thema dat hier gevoerd wordt en dat is motorsport. We zijn wel verbaasd dat de, ook bij ons bekende, solex ook tot de motorsport hoort. We denken dat je hier een complete solex kunt bouwen van alles wat hier apart te koop wordt aangeboden. We vinden het leuk om even gezien te hebben maar vertrekken na de middag toch uit Bourges. We gaan via Chateauroux naar de A20 en bij Limoges weer op de N21. Slapen doen we in Sorges bij de parking van een Truffelmuseum.