huisopwielen.reismee.nl

2011 week 47

Zaterdag 26 november 2011

Het is vandaag prima weer om de stad Bourges te bekijken. De kathedraal St Etienne heeft een hele hoge zuilengalerij en prachtige gebrandschilderde ramen. Tussen de middag gaat iedereen eten dus doen wij dat ook maar. Er zijn mooie winkels en een paar heel gezellige pleintjes waar nu de vele terrassen bijna leeg zijn. We blijven tot het donker word in de stad en gaan hier dus ook weer slapen.

Vrijdag 25 november 2011

Ook vandaag blijft de mist het grootste deel van de dag hinderlijk aanwezig. We hebben wel op en hele mooie weg gereden, de D955. Een prachtige weg omzoomd met bomen en slingeren door het licht golvend Franse landschap. Na een dikke tweehonderd kilometer stoppen we in Bourges. Hier is een grote camperplek heel dicht bij de stad.

Donderdag 24 november 2011

Net voor de grens vullen we de LPG-tank en de Diesel. Na de passage met de Franse grens stellen we de navigatie in dat het de tolwegen moet vermijden. Hierdoor komen we dus automatisch op de nationale routes. Het duurt dan wel wat langer en kost meer kilometers, dus ook brandstof. Wij vinden het leuker rijden dan enkel de witte streep van de snelweg volgen. Na een kleine driehonderd kilometer stoppen we in Nogent S Seine op een camperplek voor de camping. Helaas is het een hele dag een beetje mistig geweest.

Woensdag 23 november 2011

Om negen uur komt de monteur ons roepen dat de werkzaamheden een aanvang nemen en ons huisopwielen dient dus in de garage gereden te worden. Net na de lunch zijn alle probleempjes verholpen en kan de reis beginnen. Uiteraard staat het kompas naar het zuiden gericht. Dit stukje zullen we de snelweg door België nemen. Net voor het donker wordt stoppen we op een parkeerplaats naast de A19 nabij Henegouwen. Dus net voor de grens met Frankrijk.

Dinsdag 22 november 2011

Vanmorgen zijn we in Yerseke om de koffie geweest en vanmiddag hebben we de poezen in Vlake nog even bezocht. Ze zien er perfect uit. Hierna zijn we naar Oss vertrokken waar we net voor donker aankomen. We parkeren bij van Venrooy waar we morgen vroeg een nieuwe arm krijgen voor het zonnescherm. Hopelijk gaan we die heel veel gebruiken in onze volgende toeren.

Maandag 21 november 2011

Vandaag zal het de laatste dag zijn dat we in Zeeland zijn. We gaan met het huisopwielen naar de weegbrug en zien dat we net onder het maximum toelaatbaar gewicht zitten. Uiteraard zitten alle tanks vol en gaat alles we willen (dus heel veel) mee. We hoeven dus niet bang te zijn dat we overladen zijn. We kunnen met een gerust gevoel op weg. Misschien zal het wel eens voorkomen dat we net niet meer op een plekje passen omdat we nu een stukje langer zijn. Ook moeten we een beetje meer op de borden letten die je vertellen dat de weg bedoeld is voor auto´s die niet meer wegen dan drie en een halve ton. We hopen dat Jaap en Lydia op tijd onze boetes betalen.

jolanda schilde

hoi janny en jan we wensen jullie hele fijne feestdagen en een fantastisch 2012!!!!
vele groetjes van ons