huisopwielen.reismee.nl

2011 week 35

Zaterdag 3 september 2011

Ook vandaag schijnt bijna de hele dag de zon. In het dorp worden veel voorstellingen verzocht door straatartiesten en muziekanten. Het maakt het dorp extra gezellig door de vele mensen die hier op afkomen. We blijven tot het donker is in het dorp hangen. We zullen morgen in de loop van de dag verder rijden.

Vrijdag 2 september 2011

We worden gewekt door de broodjes die Peter heeft meegebracht van de bakker. Wat een verwennerij is dit toch. Voor de koffie neemt Peter ons mee naar de markt in Sögel. De gekochte koeken worden thuis in de tuin opgegeten. Tegen de middag vertrekken we weer om verder te rijden richting Nordhorn. Volgens Peter is dit een gezellige plaats. Op de camperplek is het al redelijk druk maar nog plek genoeg. Er staan veel Nederlandse campers. Je mag hier maximaal drie dagen staan tegen een kleine vergoeding. Er is een sanizuil en tegen extra betaling elektrisch. Omdat we (voor ons doen) vroeg zijn gaan we uiteraard deze plaats verkennen. Een mooie winkelstraat met veel uitzoek. Uiteraard speelt het zonnetje ook een positieve rol. Terug op de camperplek kunnen we nog een hele poos in het zonnetje zitten. De prijzen van een drankje doet, na een bezoek aan Scandinavië, vriendelijk aan. Omdat we lezen dat er morgen feest in het dorp is besluiten we om nog een dag te blijven.

Donderdag 1 september 2011

Kaltenkirchen is een drukke plaats met veel faciliteiten. Omdat we weer eens een lege achterband hebben kunnen we snel naar een garage. Er wordt weer een velg besteld die om half drie arriveert en vakkundig wordt gemonteerd. Tegen vieren gaan we op pad naar Stavern. Als we aan komen staat Peter al te wachten met de koffie en koek. Hij ontpopt zich als een prima gastheer. Het huis is een plaatje met grote kamers op een mooie plek. Stavern is een rustig plaatsje midden in de wijde polder. Een prima plek om lange fietsroutes te maken langs de aangelegde fietspaden. We blijven slapen voor het huis van Peter en Yvonne

Woensdag 31 augustus 2011

Vanmorgen door de wekker gewekt omdat de poortjes om kwart over zeven open gaan. De doorgang geeft geen probleem omdat we al gereserveerd hadden. Nu is het niet druk meer zodat alle auto´s en campers mee kunnen. In het hoogseizoen kan het wel eens een paar dagen duren voordat er plaats is. Het is een snelle boot die in een kleine twee uur de overtocht naar Hirshals in Denemarken volbrengt. In Denemarken volgen we de E39 tot aan de grens in Duitsland. Hier gaat hij over in de A7. Aangezien het hier ook regent gaan we niet meer langs de kust. We stoppen tegen zevenen op een camperplek in het Duitse Kaltenkirchen. We maken contact met Peter en Yvonne. Ze hebben een huis hier in de buurt gekocht en spreken af om morgenavond om de koffie te gaan. Helaas zal Yvonne niet thuis zijn.

Dinsdag 30 augustus 2011

Omdat we morgen met de boot naar Hirshals mee gaan zoeken we in de loop van de middag het veerplein van de veerboot op. We kunnen niet op het veerplein blijven maar wel voor de poortjes. In de middag bezoeken we het gezellige Kristiansand. Omdat de zon schijnt kiezen we er voor om op een terrasje koffie te drinken en onze laatste Noorse kronen te besteden. Als we terug gaan naar ons huisopwielen hebben we gezelschap gekregen van een aantal auto's en een vijftal Duitse campers.

Maandag 29 augustus 2011

Het is minder nat dan gisteren maar nog steeds niet geheel droog. We vervolgen onze route via de 461 en de 454 waar we toch wel weer mooie plekjes zien. Uiteraard is het minder spectaculair dan de beelden in het noorden. We houden het vandaag voor gezien in Som. Dit is een voorstad van Kristiansand. Tot onze verbazing staan we op een parking van een nudistenstrandje. In de loop van de namiddag zien we toch nog een aantal mensen die de moed hebben om te zwemmen.

Zondag 28 augustus 2011

Vandaag gaan we vanuit Tonstad verder over de 42. Veel zullen we niet rijden omdat het tussen de buien door steeds gaat regenen. Halverwege de 42 slaan we af op de 465 en stoppen in Liknes. We staan voor het gemeenschapshuis waar in de avond veel jongelui in de avonduren verblijven. We staan redelijk dicht bij een afdak zodat Jan zijn nicotinepeil droog kan opwaarderen.

Peter

Leuk om te lezen dat het bij ons naar de zin was.

Dick en Nan

Hallo Jan en Jannie ,fijn om te lezen dat jullie het zo goed naar de zin hebben gehad,en mooie fotos hebben gemaakt,voor ons heel herkenbaar.
Wij zijn 7 weken bij onze zoon in kroatie geweest en vertrekken morgen weer naar huis .
Groeten Dick en Nan

Annette

Is het heerlijk om weer in de buurt te zijn van dit natte kikkerland Het lijkt wel de moessonregens.
In Nordhorn heb ik heel wat stappen liggen omdat dit in de buurt van mijn geboorteplaats is (Emmen)
Welkom bijna terug
Annette

hendrikjan en hennie

Nordhorn wij waren de buurtjes, was geweldig jullie te ontmoeten en jullie vakanties te lezen .

groet hennie en hendrikjan

jan & anneke

Leuk dat je aan 1 september gedacht hebt. Bedankt voor de felicitatie. Zo te lezen hebben jullie de scandinavische landen achter je gelaten. Nu maar weer op naar het zonnige zuiden. Veel plezier namens ons beiden.

Jan

Josephina en Ed

ik zie nu voor het eerst jullie weblog hardstikke leuk. wij gaan eind Okt. via Bordeaux naar Portugal misschien dan Marokko Zuid Spanje (Malaga) Febr. Maart omgeving Benidorm ik hoor jullie nog wel. doei doei