huisopwielen.reismee.nl

2011 week 33

Zaterdag 20 augustus 2011

Vandaag start de dag met en bui die de halve dag duurt. Omdat we kunnen internetten bespreken we de boot naar Hirshals op 31 augustus. We moeten dan vroeg uit de veren omdat de inscheping om acht uur begint. Dit houdt in dat we aan de laatste tien dagen in Noorwegen beginnen. Naast ons staat en trotse Noorse bezitter van een Cartago-camper die ons wijst op mooie routes en mooie plekjes als we langs de kust afzakken naar Kristiansand. Laat in de middag en in de avond gaat de hengel toch nog uit de garage maar veel levert het niet op. Als het donker wordt gaan we internetten en wordt de reismee bijgewerkt.

Vrijdag 19 augustus 2011

Ook vandaag blijven we gezellig in Sand bij het museum staan. Gisteren is het puntje van de hengel van Janny gebroken maar kan gerepareerd worden in een sportzaak. Hij is nu een stukje korter dan normaal. Er wordt wel vis gevangen maar we eten vandaag een stukje vlees. De gevangen vis is voor morgen. Op het museumplein kunnen we beschikken over internet zodat we kunnen mailen en bankieren.

Donderdag 18 augustus 2011

Vandaag schijnt de zon volop in Sand zodat iedereen buiten verblijft. Er wordt volop makreel gevangen. Ook bij een jong stel met jonge zoon worden de eerste vispogingen met succes afgesloten. Het is leuk dat iedereen de vis op een andere manier klaar maakt. We proeven allerlei baksels waaruit blijkt dat dezelfde vis heel verschillend kan smaken. Helaas heerst er geen tropische avond omdat het fris wordt als de zon achter de bergen verdwijnt.

Woensdag 17 augustus 2011

Ook vanmorgen wordt de wasmachine en de droger gebruikt waardoor we weer fris en fruitig verder kunnen. Om twee uur vertrekken we van de camping in Roldal. We volgen een poosje nr13 en komen uit in Sand. Hier is ook een veerboot met veerplein maar een klein stukje verder zien we een nog leuker plekje. We staan bij het Ryfylkemuseet waar weer gevist kan worden. Ook de andere Duitse campers hebben al heel wat vis gevangen.

Dinsdag 16 augustus 2011

Vandaag vervolgen we onze reis langs de fjorden. We bekijken de ook vandaag weer een waterval en stoppen in Roldal. Hier staat ook weer een staafkerk maar wordt enkel aan de buitenkant bekeken. We hebben in Odda een camping bekeken maar zijn daar hard weggerend. Ook in Roldal is een camping die er heel verzorgd en vooral netjes uit ziet. Er staan alleen enkele Nederlanders. Van de eigenaar mogen we een plaatsje uitzoeken. Hij zal morgen in de loop van de dag wel langs komen. Achteraf blijkt dat hij vlak naast het terrein in een mooi huis woont waardoor hij best toezicht kan houden. We laden de wasmachine vol en kunnen later nog een poosje in de zon zitten. Televisie kijken lukt niet omdat we achter de berg zitten.

Maandag 15 augustus 2011

Gisteren zijn we niet meer van onze plaats geweest. Dus staan we tien kilometer verdar dan afgelopen zaterdag. In de loop van de dag wordt het steeds bewolkter en gaat het zo nu en dan een beetje regenen. Janny heeft de smaak van het vissen te pakken en haalt vandaag nog twee en dertig makrelen uit het water. Onder de luifel wordt de vis gebakken en de rest gaat in de vriezer. Ook de buurman haalt vissen uit het water maar hij heeft een rooktoestel bij zich. Omdat hij timmerman van zijn vak is heeft hij een hele zak met houtkrullen aan boord wat heel lekker ruikt.

Zondag 14 augustus 2011

Het is ons gisteravond en vannacht opgevallen dat de auto´s die langs ons komen in groepjes rijden. Er zal dicht in de buurt wel een stoplicht staan. Als we tegen de middag verder rijden komen we inderdaad een stoplicht tegen. Hij staat voor een tunneltje dat echt niet breder is als één rijbaan. Hij is te lang om naar het andere eind te kunnen kijken. Zodra we door de tunnel zijn worden we verrast door een waterval. Uiteraard kijken we even en zien een man die worstelt met een grote zalm die hij net heeft gevangen. Als we verder rijden vinden we na vijf minuten een mooi plaatsje om koffie te drinken. Janny gooit naderhand een hengeltje van de stijger uit en vangt genoeg om vanavond te eten. We blijven voorlopig maar even staan. Tegen de avond krijgen we gezelschap van een busje uit Harlingen.

Henk en Lies

Hoi Jan en Janny,

Leuk om jullie verhalen steeds te lezen.
Wat een visser zit er in jou verscholen Janny, je ziet verborgen talenten komen toch een keertje boven drijven.
Eet smakelijk van je zelf gevangen maaltijd en hopelijk gauw weer tot ziens, of zakken jullie niet af naar Nederland?
We lezen het wel.
Veel plezier en geniet ervan.

Groetjes van ons.

Annette

Eindelijk weer eens thuis na 5,5 maand in het (zonnige) zuiden. Precies 11786 km pffffffffffff
Het is wel even wennen weer thuis Ben nu post van Januarie aan het lezen. Voor de rest alles goed Begin September eventjes naar DLD Doeiiiiiiiiiii
Annette en een poot van Cedes en Benza