huisopwielen.reismee.nl

2011 week 19

Zaterdag 14 mei 2011

Op het eind van het schiereiland staat een vuurtoren. Hier maken we een mooie wandeling door de natuur. Helaas moeten we voortijdig afbreken omdat het flink gaat regenen. We slapen vannacht in een dorpje terug bij de buurtsuper en het sportveld. Als we de week terugkijken zijn Zweden en Denemarken hele rustige gebieden met heel veel groen.

Vrijdag 13 mei 2011

We hebben gisteren genoeg van Kopenhagen gezien en gaan op pad naar een slot in Frederiksborg. Hier zit ook een museum in met heel veel portretschilderijen. De kapel is een juweeltje om te zien met een zilveren kansel en een mooi orgel. Na het bezoek nemen we de veerboot naar Zweden. Hij lijkt heel veel op de vroegere boot van Vlissingen naar Breskens maar is iets breder, heel veel duurder en vaart heel kort. Na aankomst in Zweden moet er op een pijpje geblazen worden, wat geen probleem oplevert. Omdat het vandaag de dertiende is slapen we bij een reservaat nabij Helsingborg.

Donderdag 12 mei 2011

De brug is maar voor een klein gedeelte zichtbaar door de vochtige lucht. De tol aan het eind is spoedig gepasseerd en Kopenhagen zal onze volgende stopplaats zijn. De aangegeven plaats is voor ons niet zichtbaar, maar we worden wel opgemerkt door de bewaker van het parkeerterrein. Hij weet te melden dat het terrein nog gesloten is maar weet wel een alternatieve plaats. Hij wijst ons de weg en na zijn opwekkende verhaal gaan we op de fiets Kopenhagen verkennen. We vinden deze stad heel rustig en op een paar plekken een beetje op een Nederlandse stad lijken. Op een terrasje in de zon aan de Nyhavn (nieuwe haven) genieten we van een hapje en drankje. Ook hier hebben we japanners aangetroffen die de zeemeermin op hun eigen manier fotograferen. Ook de wachten die het parlement bewaken lopen ontspannen rond.

Woensdag 11 mei 2011

Omdat we redelijk vroeg opstaan, kunnen we aansluiten in de file die voor Hamburg staat. Gelukkig is het minder warm dan gisteren. We sluiten de dag in Nyborg, net voor de Brug over de grote Belt in Denemarken.

Dinsdag 10 mei 2011

Na het opstaan drinken we nog even de laatste koffie in Nederland bij Joop en Elly. Hierna kiezen we de snelweg en doorkruisen we het noorden van Duitsland. Vanavond slapen we naast de snelweg nabij Sittensen. Dit ligt net voor Hamburg.

Maandag 9 mei 2011

We hebben geslapen in Brabant dus bellen we naar Dirk. Hij is verrast om ons te horen en zichtbaar blij dat hij ons later ziet. Na de koffie komen de plaatjes van Frieda maar hij gaat er heel goed mee om. Wellicht dat we hem later weer ontmoeten in de camper. Herwijnen ligt op de route dus bellen we naar Joop en Elly. Na het avondeten bezoeken we ze thuis en komen als het al lang donker is weer thuis. Gelukkig hoeven we niet meer te rijden omdat we al een leuk plaatsje in de buurt hebben geregeld.

Zondag 8 mei 2011

Vandaag zijn we echt op pad gegaan. Niet veel kilometers gereden, maar we hebben zeeland verlaten.

annette

Vanuit een supermarkt (le Clerk) in de buurt van Braga (Portugal snel een berichtje Alles is oke maar vermoeidvandaag od mprgen in Noord Spanje
Bon Viagem
Annette

BERTUS EN MARGRIET VALKS UIT tILBURG

Hallo het gaat jullie wel voor de wind.het rijzen zit wel bij jullie in het bloed.Ondertussen hebben jullie wel het hele West europa door gereist.Nu volgt zeker het Oosten.en verder Rusland.Met ons gaat het ook goed .wij vertrekken komende Zaterdag voor 3 maanden naar Turkije en Griekenland.het ga jullie goed.Groetjes Bertus en Margriet