huisopwielen.reismee.nl

2017 week 01

Vanaf dinsdag zijn we verhuisd van Vila Real de Santo António naar Praia Cabeco. Je zou het gemakkelijk op de fiets aan kunnen rijden maar we hebben er voor gekozen om het met het HuisOpWielen te doen. Gisteren hebben we afscheid genomen van een ieder die we kennen. Ook van een Nederlandse dame van bijna tachtig jaar in een Duitse camper die al elf jaar in haar uppie dapper rond rijdt. De camperplek verlaten we met volle watertank en met lege afvaltank. De weersvoorspelling laat een prima strandweek zien, wat achteraf ook klopt. We zitten vanaf woensdag tot zaterdag elke middag op of aan het strand. Vanuit de camper kunnen we de zee zien en ruiken. Volgens Nederlandse buren heeft het afgelopen week best hard gewaaid, maar deze week is er bijna geen wind.

Aan het strand en langs de vloedlijn komen overdag lokale vissers die kokkels uit het zand halen. Ze woelen het zand op met een platte schep waar aan het eind een net aan verbonden zit. Een foto maken van dit tafereel wordt door de visserman helaas niet op prijs gesteld.

Op zondag is het licht bewolkt dus pakken we de fiets om de naaste omgeving te bekijken. Een hele leuke plek is Cacela Velha, waar we koffie drinken. Daar is nog een straatje te vinden uit de elfde eeuw. Je kijkt vanaf de oude muur zo de lagune in. Helaas ontbreekt een goed fietspad zodat we op de terugweg op de streep van de provinciale weg moeten rijden.

Josephina

Nog een fijn gezellig en gelukkig Nieuw Jaar vanuit Torre del Mar.
Vanaf 22 Dec.dat wij hier staan was het iedere dag strandweer.
Vandaag 10 Jan. Voor het eerst weinig zon en veel wind.