huisopwielen.reismee.nl

2016 week 51 en 52

Maandag 19 december 2016

De dag start in Vila Real de Santo António zonnig en met weinig wind. Prima weer voor een klein fietstochtje. We belanden in Monto Gordo en stallen de fiets naast een strandtent. Een lekker bakje koffie en kijken naar de rest van de badgasten. In de avond wordt de reismee van afgelopen week bijgewerkt.

Woensdag 21 december 2016

Net als gisteren een zonnige dag met hier en daar een klein wolkje. Zoals te verwachten was moest er gisteravond op de reservegastank over geschakeld worden. Als we ’s morgens op staan wordt de kachel gestookt en ook in de avond brand de kachel. De temperatuur in de ochtend en avond lopen terug naar een graad of acht. Overdag wijst de thermometer tegen de twintig graden aan. We verlaten de camperplek en gaan LPG halen aan de A125, net buiten VRSA. Op de terugweg halen we drinkwater bij de Duitse super (Lidl). Ook de koeken voor de koffie worden niet vergeten. Omdat we onze stoelen op de camperplek hebben laten staan kunnen we weer op dezelfde plek als voorheen staan. Naast ons staat een camper uit Nederland met Zeeuwse bewoners. Een actief stel uit Zoutelande die regelmatig op de golfbaan een balletje slaan.

Donderdag 22 december 2016

Vandaag bezoekt Jan de grootste (volgens de folder) kerststal van Portugal. Vorige week werden al mensen gesignaleerd die ervoor in de rij stonden, maar vandaag is het niet druk. Het blijkt een maquette te zijn die een overzicht geeft van een stad rond het begin van onze jaartelling. Heel erg knap en detaillistisch gemaakt. Het is inderdaad indrukwekkend groot.

Vrijdag 23 december 2016

Gisteravond geen verbinding meer met het internet, dus vandaag naar Vodafone om de internetkaart op te waarderen. Internet op de camperplek is naar ons idee niet vertrouwd om bankzaken en andere privézaken mee uit te voeren. Daarom is een extra internetkaart aangeschaft.

Zaterdag 24 december 2016

Vandaag gaan we samen met de buren (Piet en Corrie) op de fiets naar het strand. De dag wordt afgesloten met een gezellig borreltje.

Zondag 25 december 2016

Vandaag is het een ideale wasdag. Zonnig en geen mens bij de machines. Tegen de avond kan alles droog en lekker ruikend weer terug op bed of in de kast.

Maandag 26 december 2016

In de ochtend vertrekken Piet en Corrie uit Vila Real de Santo António. De plek naast ons blijft niet lang leeg. Een van de vele Franse nieuwkomers komt naast ons staan. We denken dat ongeveer de helft van de campers die hier staan een Frans nummerbord heeft. Wellicht heeft het te maken met de negativiteit aan de overkant van de middellandse zee. Gelukkig schijnt hier ook de zon.

Woensdag 28 december 2016

Net als gisteren een aarzelend zonnetje in de morgen maar als de dag verstrijkt wordt het steeds beter. Vanavond een gebakken kippetje vanuit de supermarkt. In de supermarkt wordt hij d.m.v. een snoeischaar in stukken geknipt, dus eten kan gelijk uit het vuistje. Tegen de avond staat de voorband van de fiets van Jan weer plat, dus morgen naar de fietsenmaker.

Donderdag 29 december 2016

Bij navraag blijkt er een fietsenmaker in de buurt van de supermarkt te zijn, dus dicht bij de camperplek. In alle wijsheid wordt besloten om zowel de voor- als de achterband te vernieuwen. De man lijkt op het eerste gezicht zijn vak te verstaan. In een kwartier is de klus geklaard. Als het donker wordt doen we nog een rondje langs de winkeltjes door het dorp.

Vrijdag 30 december 2016

We zien dat het op de camperplek steeds drukker wordt. Jan doet een rondje op de fiets en komt in de buurt van de zoutindustrie bij Castro Marim. In de moerassen moeten flamingo’s zitten. Er worden er welgeteld tien gespot. Ook door de telelens zijn ze niet goed te zien. Maar de bewijzen moeten mee naar huis.

Zaterdag 31 december 2016

Overdag kunnen we nog lekker in het zonnetje zitten. In de avond wordt van de TV genoten van het cabaret. Bij de jaarwisseling wordt om elf uur plaatselijke tijd aan de overkant van de rivier, in Ayamonte, het vuurwerk afgestoken. Een uurtje later begint de knalpartij in de straten van Vila Real de Santo António. Veel overlast geeft het gelukkig niet. We sluiten het jaar af met de hoop dat het komende jaar ons minder lichamelijke ongemakken zal brengen.

Wij wensen een ieder een gezond en voorspoedig 2017 toe.

Arie en Jannie Poleij

Jan en Jannie wij wensen jullie Heel veel gezondheid in het nieuwe jaar endat jullie nog veel mogen genieten van jullie reis.Lieve Groetjes van Arie en Jannie

Ron en matty

Vanuit het koude Zeeland de beste wensen voor 2017 in goede gezondheid.
Wij zijn nu bijna gereed met het opruimen van de kerst activiteiten. Ron heeft gisteren zijn nieuwjaars duik gedaan was erg koud. 0 gr buiten tem 6 gr zee maar wel wind en mist.

Anton en Edith

Wij wensen jullie een heel gezond en gezellig 2017

Annette

Vanuit in grouuw Rotterdam een zonnige vele jaar 2017

Dick en Nan Spijkerman

Hallo Jan en Janny
We zijn een beetje laat maar we wensen jullie nog een gezond en gelukkig 2017 toe .
Wij zijn 17 dec 2016 vertrokken vanuit Deventer naar Marokko.
We zijn 23 dec over gevaren en voor het eerst kerst en oud en nieuw in Marokko gevierd .
We staan nu in Tighmert bij Gulmim en gaan morgen naar Tafraout
Het weer was warm maar deze week 10 tot 17 met een koude wind .
We blijven 3 maanden dus het zal wel weer beter worden.
We wensen jullie heel veel reisplezier in goede gezondheid .
Groeten Dick en Nan