huisopwielen.reismee.nl

2016 week 49

Maandag 5 december 2016

Het wordt een zonnige dag in Vila Real de Santo Ant贸nio. We steken om half tien (Portugese tijd) de Rio Guadiana over en stappen om twintig voor elf van boord in Ayamonte. In tien minuten een uur ouder. Maar het is een hele geruststelling dat we vanavond een uur jonger worden. Helaas is het in onze spiegel niet zichtbaar. Als je van boord stapt, stap je gelijk in een andere wereld lijkt het wel. De gemiddelde Spanjaard is een stuk drukker dan de gemiddelde Portugees. Het is voor vandaag de bedoeling om Shag te kopen. Die is volgens welingelichte bronnen in Spanje stukken goedkoper dan in Portugal. Na de koffie met koek gaan we op zoek naar een Tabaco. Een welgevormde, doch zeer stuurse dame heeft niet de goede shag, en weet ook niet waar het wel te koop is. Gedesillusioneerd verlaten we het pand en daarna ook Spanje.

Dinsdag 6 december 2016

Vandaag wordt Janny geknipt en gekleurd. Aanstaande vrijdag is Jan aan de beurt. We krijgen een berichtje van Josephine en Ed dat ze morgen in V R S Ant贸nio komen buurten. Jan bezoekt de kerk in V R S Ant贸nio en tegen de avond lopen we nog even over de markt. Er is een kermis opgezet en uiteraard is er van alles te koop. Wat te denken van fluitende vogeltjes, pantoffels en lampjes en uiteraard genoeg te snoepen.

Woensdag 7 december 2016

Zoals verwacht komen J&E vanuit Castro Marim bij ons koffie drinken. Ze zetten hun camper dwars op de wind maar dat wordt niet getolereerd door de beheerder. Na een kleine rustperiode lopen we 鈥檚 avonds naar de plaatselijke chinees. Omdat we vroeg zijn hebben we de hele zaal voor onszelf. Na de maaltijd worden we hartelijk uitgezwaaid, en met een kalender onder de arm en met volle buikjes keren we huiswaarts.

Donderdag 8 december 2016

Met een groot stuk karton wordt de wind tegen gehouden. We zitten dus lekker beschut in het zonnetje. Als de zon is verdwenen doen we nog een borreltje in de camper.

Vrijdag 9 december 2016

Zoals gisteren werd medegedeeld rijden J&E bijtijds terug naar Castro Marim. Ze gaan daar morgen naar de markt. Jan zijn haar wordt, zoals afgesproken, geknipt en gewassen. Als een bekende dame de salon binnen komt wordt al het personeel en klant gekust. Jan komt er bekaaid af met een warme handdruk.

Zaterdag 10 december 2016

Vandaag weer een zonnige dag in V R S Ant贸nio. Bij de heftige regenval van vorige week is er een kleine lekkage in het dak ontdekt. Vandaag zal Jan een deel van het dak opnieuw in de kit zetten. Morgen is het plan om de rest te doen.

Zondag 11 december 2016

Vandaag is Jan wat stram in de knie毛n uit bed gestapt. Omdat het zonnig en droog is toch maar weer op het dak geklommen om de rest van het dak te repareren. Helaas is het dak niet voldoende gedroogd dus de kit hecht niet. We zullen moeten wachten tot het dak voldoende gedroogd is. Morgen gaat Janny met een buurvrouw (Emma) met de boot naar Ayamonte.

Josephina

Heel leuk en smaakvol geschreven .J&E

Arie en jannie

Jan en Jannie we volgen jullie reis met genoegen.En wensen jullie hele mooie en gezellige feestdagen en een gezond 2017 Groetjes van Arie en jannie Poleij

Yvonne Jansen

Wat fijn om jullie reizen te volgen, het haalt heel veel herinneringen naar boven van toen we zelf nog met de camper op pad gingen.Heel veel plezier nog en fijne feestdagen en een gezond 2017 van Yvonne