huisopwielen.reismee.nl

2016 week 47

Maandag 21 november 2016

Vandaag is het in Altura wel bewolkt maar overdag droog. We kunnen weer samen naar de kroeg. In de kroeg, met koffie en internet, wordt een update geladen voor de telefoon van Jan. De uitrol verloopt helaas niet vlekkeloos. De telefoon verandert hierdoor in een dood vogeltje.

Dinsdag 22 november 2016

Vandaag schijnt alweer de zon in Altura. Helaas is de telefoon van Jan nog steeds zo dood als een pier. Een oplossing voor dit probleem is in Altura niet voorhanden. Wellicht dat we morgen naar V R S António rijden om te kijken wat daar te regelen is. Wel balen als een stekker. Achteraf natuurlijk niet slim om een update van het systeem te draaien. Hoe was het speekwoord ook alweer.

Woensdag 23 november 2016

Net als gisteren is het weer goed te noemen. Jan gaat op de fiets naar Vila Real Santo António met de dooie telefoon in de tas. Bij een winkel van Vodafone wordt een internetkaart gekocht. Hier wordt aangegeven waar een reparateur van mobieltjes zit. Een paar straten verder. In een aftands winkeltje vindt Jan een welwillende man onder een grote zaklamp die het wel ziet zitten. Er wordt een nieuw besturingssysteem op gezet. De man waarschuwt wel dat alle apps hierdoor verdwijnen. Beter een apps-loze, dan een dooie telefoon. Er is tijd genoeg om koffie te drinken en naar de grootgrutter te gaan. Na de reparatie wordt op een pleintje in de zon Janny van het goede nieuws op de hoogte gebracht. De contacten staan er niet meer op maar het nummer van Janny stond gelukkig op een papieren briefje. Precies voor donker is Jan weer terug in Altura.

Donderdag 24 november 2016

De talloze contacten van Janny staan op een kaartje. Deze wordt gekopieerd in de telefoon van Jan. In de loop van de week zullen ze in de telefoon van Jan worden aangepast.

Vrijdag 25 november 2016

In de loop van de middag gaan we op weg naar V R S António. Morgen willen we naar een Fado-optreden. Vorige week hebben we hier een foldertje van gekregen, en het leek ons wel leuk om dat mee te maken. In V R S António staan we weer op de camperplaats waar we door een aantal vriendelijk begroet worden.

Zaterdag 26 november 2016

Net na de middag gaan we aan bij het restaurant van de Fadoavond en worden in het Nederlands begroet. De gastvrouw is van Nederlandse afkomst en getrouwd met een Portugees. Het schijnt vanavond al behoorlijk druk te worden. Er wordt nog volop gewerkt aan de tafelschikking. We spreken af dat er nog telefonisch contact zal zijn over de mogelijkheden. Om vier uur worden we gebeld dat er voor ons nog plaats is. Om half acht worden we opgewacht en gekoppeld aan een Belgisch echtpaar. Die blijken ook op de camperplek te staan, dus de klik is snel gemaakt. De man (Philippe) is, volgens zichzelf, een gepassioneerd fotograaf. Volgens zijn eega is het een ietsje meer. Het eten is goed, maar het optreden van de Fado artiesten is gelukkig stukken beter. In het bijzonder de zangeres, Teresa Viola, maakt grote indruk. Samen met haar broer Pedro en de winnar van een Fado competitie, Renato Néne, kunnen we spreken van een zeer geslaagde avond. Net voor de regenbui met onweer komen we thuis.

Zondag 27 november 2016

We stappen vandaag op de fiets. De weersvoorspelling geeft aan dat het in de avond gaat regenen. We gaan richting Monte Gordo. Dit is een typisch vakantiedorp. We zien heel veel grijze koppetjes die onze taal spreken. De voorspelling klopt niet helemaal omdat we om vier uur met een nat pak thuiskomen.

Ron en Matty

Hoi vakantiegangers,even een berichtje uit kloetinge.Omdat jullie weg zijn hebben wij de honneurs maar voor jullie waargenomen, en zijn we naar de winterfair geweest in Heinkenszand. Daarna heerlijk naar de sauna in goes dus onze zaterdag weer goed besteed .
Vandaag veel zon dus hier is het ook nog goed toeven.
Ron doet tegenwoordig aan vrijwilligers werk de oude garage vabn Citex in goes ombouwen voor de voedselbank. Is zelfs vanmorgen om 6.15 uit bed gegaan daarvoor.moet niet gekker worden