huisopwielen.reismee.nl

2016 week 46

Maandag 14 november 2016

Zoals gisteren verwacht gaan we tegen de middag van Vila Real de Santo António weg en terug naar Altura. We verwachten deze week nog een aantal zonnige dagen. In Altura staan we net achter het strand. Via een houten loopbrug is het strand prima te bereiken. Bij aankomst gaan de badlakens uit de tas en gaan zelf gestrekt. Tegen vieren zakt de zon zover dat we naar het HOW koffie gaan drinken. We hebben aan het strand wel gezien dat het vanmiddag bij hoog water, het water wel ver op het strand kwam. In de avond en een wolkenloze hemel is de supermaan heel goed te zien. In Nederland is het zicht, volgens de weerman, een stuk minder.

Dinsdag 15 november 2016

Vandaag is de bedoeling dat de reismee van afgelopen week bijgewerkt wordt. In de kroeg, waar we vrij internet hebben, vindt de laptop van Jan geen geschikt netwerk. Het IP-adres wordt als onbetrouwbaar geschat. Er zal naar een andere oplossing gezocht moeten worden. Na het kroegbezoek en de koffie wordt weer de gang gemaakt naar het strand. Tot de volgende koffiestop is het gestrekt op het badlaken. Het water komt minder ver op het strand dan gisteren.

Woensdag 16 november 2016

Net zoals gisteren komen de badlakens uit de tas. Later in de middag doen we nog een lopend rondje door het dorp.

Donderdag 17 november 2016

Vandaag gaan we met de fiets op pad. We bekijken de volgende camperplaats in westelijke richting. Je kunt zien dat ze hier wellicht voor maanden staan. Er schijnt een wachtlijst te bestaan.

Vrijdag 18 november 2016

Janny zal vandaag de honneurs bij de supermarkt moeten waarnemen. Jan voelt zich grieperig en blijft vandaag gestrekt op bed. Overdag met paracetamol en in de nacht met een antigriep pilletje.

Zaterdag 19 november 2016

Vandaag ziet het er hetzelfde uit als gisteren.

Zondag 20 november 2016

Heel de dag valt er regen naar beneden. Jan voelt zich al een heel klein beetje minder ziek dus wordt het bed verruild voor een stoel en de E-reader.