huisopwielen.reismee.nl

2015 week 48

Week 48

Dinsdag 24 november

Samen gaan we vandaag naar de kapster dus komen we geknipt en geschoren weer thuis. Het plan is om morgen te vertrekken, dus het huisopwielen wordt weer in gereedheid gebracht.

Woensdag 25 november

We gaan aan bij de gasboer en wippen ook bij de dieselboerin aan. Volgeladen rijden we door België om tegen een uur of zes te stoppen in het onderste puntje van Luxemburg. In Dudelange op de camperplek is nog een fraai plekje voor ons open.

Donderdag 26 november

We gaan nog even lopen naar het dorp en zien dat het vandaag markt is. In de superstore kopen we een paar sloffen shag. Die zijn een paar euro goedkoper dan in Nederland. Na de boodschappen vertrekken we weer en belanden om een uur of vijf in Mulhouse. We gebruiken de parkeerplaats van de Lidl als slaapplaats. Helaas heeft het vandaag onderweg flink geregend.

Vrijdag 27 november

Om negen uur worden we door een passant op de parkeerplaats geattendeerd op een platte voorband. De alarmcentrale wordt gebeld en een uurtje later komt het busje van de hulpdienst het parkeerterrein op rijden. Gelukkig heeft hij voldoende materiaal bij zich om de auto op te krikken. Als de band opgepompt wordt zijn we dat het ventiel lekt. Bij een buurman om een passend ventiel en na montage kunnen we het busje achterna om de rekening te voldoen. De zin om verder te rijden is verdwenen dus zoeken we vertiering in de naastgelegen winkelpromenade. Slapen doen we in de buurt van de garage.

Zaterdag 28 november

Rond tienen wordt de motor gestart en een uurtje later zijn we de grens met Zwitserland gepasseerd. We moeten een kaart kopen omdat we zwaarder zijn dan drie en een halve ton.

In Zwitserland zien we lichte regen en sneeuwval. We stoppen op een parkeerplaats voor de Gotharttunnel en staan dus met de voetjes inde sneeuw. Als we de tunnel doorgereden zijn staan we in de ondergaande zon. We slapen vandaag in de buurt van Saronno, dus ook de grens net Italie gepasseerd.

Zondag 29 november

Na de boterhammen wordt weer gestuurt. We volgen de tolweg tot Chiaravella. Dus dicht bij Ancona. De parkeerplaats heeft een sanizuil en staat propvol met vrachtwagens die wellicht ook op de boot van morgen wachten.

Adrie Sonke

Op Schiphol, op weg naar Toulouse voor een kort weekendje bij de familie, lezen we jullie reismee. Er gebeurt nog al wat, zo is het spannend. Veel plezier en we zijn benieuwd naar het vervolg.

Piet de j

Fijne reis naar Griekenland toch.
Veel zon en geniet van de reis.
Hier alles naar wens Syl volgende week een CT scan, hopelijk weten we dan wat er aan te doen is.
Je weeet in januari wordt ze 80 en dat willen we vieren.

groetjes piet

Elian