huisopwielen.reismee.nl

2014 week 48

Maandag 24 november 2014

Vandaag bezoeken we de visafslag van Sagres. We kunnen zelf geen vis kopen. Dit kan alleen op de lokale markt. De reismee wordt bijgewerkt en de mail wordt gelezen in een luxe koffietent waar we koffie drinken.

Dinsdag 25 november 2014

Gisteren geen vis gegeten. Daar wordt vandaag en morgen verandering in gebracht. Op de lokale markt kopen we verse vis voor twee dagen. Wat zullen we gezond worden. De afgelopen dagen is het redelijk droog met zo nu en dan een buitje. We staan nog steeds op de parkeerplaats van het fort van Sagres.

Woensdag 26 november 2014

De weergoden worden toch wel een beetje triest. We zullen morgen ons kamp opbreken en naar een camping gaan. Daar zullen we de batterij en ons zelf opladen. We hebben wel een generator bij ons maar de wasmand is ook vol.

Donderdag 27 november 2014

Als we tegen de middag vertrekken gaan we eerst bij de Duitse super langs om de koelkast te vullen. Onderweg komen we langs Burgau waar we een heel leuk strandje spotten. We drinken daar koffie met de meegebrachte koeken. Tegen vijf uur parkeren we op camping Turiscampo in Espich. Van de receptioniste horen we dat we op de geselecteerde plaats tot 1 december mogen staan omdat er na die datum een reservering is geplaatst. Een van de buren komt ons vragen of we voor 1 nacht blijven omdat er op deze plaats kennissen komen staan. De wasmachine en droger worden gelijk op hun werking getest. Tegen donker gaat het regenen wat een buitje voor de rest van de nacht wordt.

Vrijdag 28 november 2014

We besluiten om een langere tijd op deze camping te verblijven. Er zijn nog campingcheqe’s die tot eind van dit jaar geldig zijn. Het zou zonde van het al bestede geld zijn om ze niet te gebruiken. Espich ligt vlak bij Lagos en naast de camping stop de lijnbus. Mogelijkheden genoeg om ons op een gemakkelijke manier te verplaatsen. Als we op de andere plek staan zullen we ook gebruik gaan maken van het internet van de camping.

Dinsdag 2 december 2014

Gisteren was het een zonnige dag en vandaag lijkt het een kopie van gisteren te worden. We gaan te voet naar Praia da Luz. Dit is een wandeling van een drie kwartier maar wel tegen een helling en dan weer naar beneden. We drinken er een kopje koffie en doen een soepje bij een Indiër. In het dorpje, wat er leuk uit ziet, is de horeca voor het grootste gedeelte op de Engelse toer. Dit is niet precies ons ding. Aan het eind van het strandje is een hoge klip die, volgens welingelichte bron, beklommen kan worden. Vandaag wordt er niet geklommen. Bij terugkomst op de camping wordt een poging gedaan om de internetverbinding op te starten, de reismee en de mailberichten bij te werken. Als het goed is hebben we voor de rest van deze week een internetverbinding die we kunnen gebruiken voor de skype.

Josephina

Wij staan met Elly en Joop in Grau de Gandia
Al 2weken heerlijk weer en ik ga 12Dec
Naar Benidorm tot half Jan op
een Camping staan grt en tot horens