huisopwielen.reismee.nl

2014 week 46

Donderdag 13 november 2014

In de morgen wordt de reismee geactualiseerd, de mail gelezen, de belasting tevreden gesteld en met de skype getelefoneerd. Daarna zijn we koffie in het restaurant gaan drinken om daarna te vertrekken. Na een kink in de kabel te hebben opgelost gaan we wat later dan gepland toch op weg. We belanden een twintig kilometer verder op een heel fraai plekje dat Praia de Odeceixe heet. In de zomer zal het hier wel druk zijn als we de mogelijke parkeerplaatsen zien. Een deel van het strand is gereserveerd voor naturisten. Gezien het weer, het waait en het regent, is het strand in zijn geheel verlaten.

Vrijdag 14 november 2014

Vandaag hebben we een ontmoeting met een Nederlands stel dat tegen de middag naast ons parkeert. We drinken samen koffie en tijdens een droge periode doen we een rondje langs het verlaten strand. De televisie wordt in de loop van de avond afgezet omdat het hard gaat waaien.

Zaterdag 15 november 2014

Het zonnetje schijnt weer. Gisteren zijn we naar rechts afgebogen om te lopen dus vandaag gaan we de andere kant op. Na een kwartier komen we de Nederlandse buren tegen. Hier lopen we nog een stuk verder langs de zee mee. Als we terugkomen bij de campers zijn er bij de buren kennissen uit Australië naast hun komen staan. Zo bemerk je dat de wereld maar klein is.

Maandag 17 november 2014

Gisteren was het mooi weer maar vandaag wil de zon maar niet doorkomen. Net na de middag vertrekken we uit Odeceixe om naar Aljezur te gaan. Hier doen we de nodige boodschappen en wordt de mail bij de supermarkt gelezen. We overnachten hier wel maar de plaats staat ons niet erg aan.

Dinsdag 18 november 2014

We gaan vandaag naar Praia de Monte Clerigo waar we koffie drinken en een rondje lopen. Een echt vakantiedorp zo te zien. Als we verder rijden belanden we in Arrifrana. Ook dit is een echt vakantiedorp maar wel met meer leven in de brouwerij. Het lijkt er op dat dit meer een surfdorp is omdat hier overal busjes met jongelui rondtoeren. We gaan nog iets verder om in Carrapaleira aan het strand te overnachten. We zullen hier drie nachten blijven omdat het in heel de omgeving regent.

Vrijdag 21 november 2014

We verlaten Carrapaleira om naar Sagres te gaan om de koelkast en de watertank weer te vullen. Vandaag blijft het de hele dag droog. We gaan naar de vuurtoren van Sagres. We wandelen er rond en overnachten daar op een parkeerplaats bij de vuurtoren op Cabo Sao Vincente. Het lijkt het einde van Europa te zijn.

Zaterdag 22 november 2014

We verlaten het uiteinde van Europa om naar Sagres te gaan. We bekijken het fort en zijn dan net voor de bui binnen. Het fort is niet interessant maar de wandeling er rondom is wel leuk. Jammer dat je er voor moet betalen. We overnachten op deze parkeerplaats waar nog tien campers staan.

Zondag 23 november 2014

In de loop van de morgen gaan we lopen naar de haven van Sagres. Onderweg komen we talloze cafés en restaurant tegen waar we kunnen internetten. Wellicht dat we tegen de avond of morgen de reismee kunnen bijwerken.

roeldebrouwer@hotmail.nl

heel mooi , komen jullie nog in altea?? gr roel en mari

Anneke spaan.

Wat een leuke reis maken jullie weer.
Veel plezier en tot ziens.