huisopwielen.reismee.nl

2014 week 45

Week 45 van 2014

Woensdag 5 november 2014

Het internetten bij de bibliotheek in Serpa is gelukt dus iedereen is weer bij de les. Bij uitzondering versturen we enkele kaarten naar de familie en drinken koffie in een barretje. Laat dit nou net geen uitzondering zijn. Waar maak je nog mee dat een kopje koffie zestig cent kost? Na de middag vertrekken we naar Beja. Hier is een pompstation waar ze LPG verkopen. We bezoeken de stad maar vinder er niks aan. Parkeren doen we op een parkeerplaats aan de rand van de stad.

Donderdag 6 november 2014

Het is vandaag weer prachtig weer dus doen we rustig aan. Drinken koffie in het plantsoen op een bankje en gaan dan pas tegen de middag op pad. Ver komen we niet want we stoppen bij Barragem do Baxo, bij Aljustrel. Helaas na vieren verstopt de zon zich achter de wolken zodat we zelf ook maar naar binnen gaan. Tegen vijven krijgen we bezoek van een kudde geiten die bewaakt worden door wel vijf honden en een hoeder.

Zaterdag 8 november 2014

De bewolking, die er gisteren ook was, is toegenomen dus vertrekken we van deze fraaie plek. We volgen de N263 en nadat we boodschappen hebben gedaan in Odemira gaan we nu naar de kust. Het doel is Almograve, waar je volgens de boeken aan het strand kan staan. Aan de weg die we, volgens de coördinaten, moeten volgen staat een bord die we niet herkennen. Het lijkt op een omgekeerd tomatensoepbord, dus rijden we gewoon door tot de bestemming is bereikt. Nadat we geparkeerd hebben komt er nog een camper in onze richting rijden. Zij verbazen zich ook over het vreemde bord en negeren het ook. In de avond steekt er een frisse bries op en zo nu en dan valt er wat vocht naar beneden. We klagen niet want dit is een prima plek om van de Atlantische oceaan te genieten.

Maandag 10 november 2014

Vandaag is het grijs en regenachtig maar gisteren was het beter. Zo nu en dan doen we een wandeling langs de kust en naar het dorp Almograve. Het is een toeristendorp, maar ook wel met autochtone bewoners die rustig leven. Kroegjes rond het plein genoeg en ook winkeltjes om de nodige boodschappen te doen.

Woensdag 12 november 2014

We vertrekken uit Almograve en rijden naar Cabo de Sardão. Het licht van deze vuurtoren hebben we al in Almograve gezien. Er zijn bewoonde nesten van ooievaars op de rotsen langs de kust te zien. Het is een zonnige dag dus we zitten nog een poosje in de zon voordat we naar Entrada da Barca rijden. Hier treffen we een restaurant waar we een lekker visje eten. We mogen naast het restaurant blijven staan en van de wifi gebruik maken.

Adrie en Betty

Fijn te lezen dat het goed gaat. Jullie zitten trouwens in een flinke uithoek.
Hier is het rustig herfstweer en pakken we af en toe de fiets.

wil en henny

zijn wij ook geweest, en hadden veel last van de busjes met surfers.
geniet verder .
ben je op weg naar marokko??