huisopwielen.reismee.nl

2014 week 42

Zaterdag 11 oktober 2014

Gisteren is het bijwerken van de reismee gelukt. Een fotoserie uploaden gaat niet, maar 1 foto wel. Niet bekend is of het aan de internetverbinding ligt of dat de site niet goed werkt. Uiteraard ook de mail bekeken. Er wordt veel gebruik gemaakt van de bibliotheek. Na de middag lekker in het zonnetje gezeten en een stukje gefietst in de omgeving. Tegen de avond nog een poosje op de Ramblas gelopen en gezeten. Heel het dorp komt voorbij en de drankjes zijn niet duur.

Zondag 12 oktober 2014

Ook vandaag blijven we in Tremp staan. De zon schijnt nog volop dus waarom verder afzakken als het hier al goed is. In het dorp zelf is niet veel te beleven. De campers die we zien zijn vaak Spanjaarden die in het weekend buitensporten bedrijven, of met hele families er op uit trekken.

Maandag 13 oktober 2014

Op maandag is het markt in Tremp, dus gezellig. We doen inkopen en bezoeken de bibliotheek voor het internet. Om twee uur in de middag breken we op en rijden via mooie binnenwegen, de C1311, N230 en N123 naar Graus. De aangegeven camperplek bestaat niet meer maar we vinden wel een geschikte slaapplek achter de garages. Als we ons geïnstalleerd hebben komt er nog een camper aan die dezelfde camperplek zoekt, en dus ook niet vind. Getweeën staan we ’s nachts in het donker.

Dinsdag 14 oktober 2014

Als we om tien uur uit Graus vertrekken is de andere camper al vertrokken. Evenals gisteren zullen we vandaag hoofdzakelijk nationale routes rijden. Vanuit Graus de N123, A130, N11, N232 en de A220 tot Carineña. De route loopt langs de Rio Cinca en laat prachtige dalen en vergezichten zien. Het laatste stukje is platter maar wel door de wijnstreek, waarvan Carineña het middelpunt is. De bodega’s struikelen over elkaar. Wij bezoeken er geen. Alleen de bakker wordt met een bezoek vereerd. De mensen die we in het dorp tegenkomen groeten niet echt spontaan.

Woensdag 15 oktober 2014

Vandaag volgen we slechts één weg nl de N1504 die naar Calatayud leidt. Het is een centrumplaats die net wat groter is dan de dorpen die we laatst bezochten. Hier vinden we verschillende kerken en een oude Moorse burcht. In de loop van de week bezoeken we alle hoogtepunten maar vinden de Moorse kunst, zoals beschreven, niet terug. Wel laten we de Kebab en de chinees ons goed smaken. Vanaf de burcht is een fraai overzicht van het dal, waarin de stad ligt, te zien.

Zaterdag 18 oktober 2014

Vandaag vertrekken we weer uit Calatayud. We volgen de A202 om daarna op de CM210 te rijden. We stoppen langs de weg in Puente de Vadiflos langs de Rio Cuervo. Wederom een prachtige rit door de binnenlanden en langs de wijnvelden. Vannacht zal de temperatuur tot vier graden zakken terwijl het overdag tegen de dertig graden is.

Zondag 19 oktober 204

We vervolgen westwaarts ons pad op de CM210, CM310, N320, CM2000, CM2025, CM310 en de CM7021 om te parkeren in Uclés. Hier is een klooster en een camperplek. We bezochten eerst een camperplek in Buendia maar die was gesloten en zag er ongezellig uit. Het water uit het stuwmeer (Mar de Castillia) staat heel erg laag. Om daar te komen heb je een 4wheeldrive met turbo nodig. We zitten nu oostelijk van Madrid.

Maandag 20 oktober 2014

Vandaag wordt het klooster bezocht en wordt er daarna gedronken met Nederlandse buren. Gisteravond schoven ze ook op deze plek en blijven vandaag gezellig staan. De dagtemperatuur is ongeveer achtentwintig graden in de schaduw. Overdag is er in het dorp geen beweging te bekennen.

Dinsdag 21 oktober 2014

Nadat de watertank gevuld is vertrekken we weer uit Uclés. We volgen de N400 om te stoppen in Aranjuez. We parkeren het HOW op camping International. In Aranjuez zijn paleizen te zien die te vergelijken zijn met Versailles (ongeveer). Vandaag dus een ritje van ongeveer zestig kilometer. Onderweg hebben we boodschappen gedaan bij de Spaanse Appie Happie. Dus de koelkast is weer gevuld. Op de camping hebben we internet dus zal in de loop van de middag de reismee bijgewerkt worden.

peter

Leuk weer wat te horen wij willen do as naar Coch voor de seizoenafsluiting als alles goed gaat

Josephina

Leuk weer wat te horen wij vertrekken half Nov
Richting Spanje rond Kerst en tot 6 Jan
Zijn wij in Benidorm grt en misschien
Tot ziens!!!